Administratívna záťaž zamestnávateľov pri dodržiavaní BOZP by sa mala znížiť
Od januára 2023 by sa mala znížiť administratívna záťaž zamestnávateľov pri dodržiavaní bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (BOZP). Lehota na splnenie povinnosti zamestnávateľov zabezpečovať opakované oboznamovanie sa má predĺžiť zo súčasných dvoch rokov na tri roky.
Upraviť sa majú aj podmienky, za ktorých bude možné udržať si zdravotnú spôsobilosť aj v prípade dočasnej práceneschopnosti. Odbornému zástupcovi zodpovednému za odborné vykonávanie činností sa umožní vykonávať činnosti odborného garanta aj pre inú fyzickú osobu alebo právnickú osobu. Vyplýva to z návrhu novely zákona o BOZP, ktorý rezort práce a sociálnych vecí predložil do pripomienkového konania.
V záujme zvyšovania kvality a úrovne BOZP sa majú stanoviť jednoznačné podmienky získania oprávnenia na činnosť oprávnenej právnickej osoby. Odborná spôsobilosť bezpečnostného technika a autorizovaného bezpečnostného technika sa má zlúčiť. Po novom sa ponechá len jedna odborná spôsobilosť bezpečnostného technika s odbornosťou na úrovni súčasného autorizovaného bezpečnostného technika. „Cieľom uvedeného návrhu je zabezpečiť jednotnú úroveň odbornosti a zároveň zvýšenie odbornosti osôb, ktoré vykonávajú funkciu bezpečnostného technika,” uviedlo ministerstvo práce a sociálnych vecí. Zákaz fajčenia sa má novelou zákona rozšíriť nielen na pracoviská zamestnávateľa, ale na všetky priestory zamestnávateľa.
(SITA, su;mt)
Odporúčané články
Vo Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach zomrela pacientka po plánovanom kardiochirurgickom zákroku. Operácia sa uskutočnila 6. augusta, pričom 65-ročná žena z Prešova sa z nej neprebrala a po siedmich dňoch zomrela. Nešlo o urgentnú operáciu, ale o vopred naplánovaný výkon, ktorý viedol kardiochirurg Adrian Kolesár, prednosta kliniky srdcovej chirurgie.
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


