Ako a kedy sa nás dotkne modernizácia električkových tratí
Po vyše mesačnej prestávke zavinenej počasím sa opäť pracuje na modernizácii električkových tratí. Ako a kedy sa jednotlivé úseky stavby dotknú každodenného života Košičanov?
Viceprimátor Martin Petruško sa v rámci včerajšieho kontrolného dňa pozrel na to, ako pokračujú práce na modernizácii električkových tratí (MET) v Košiciach. Stavbári z dodávateľskej firmy Eurovia ho ubezpečili, že robia všetko, čo sa pri súčasnom počasí robiť dá. „Momentálne robotníci kopú základy pre trakčné podpery, osadzujú stĺpy do základov, ktoré boli vybetónované ešte v novembri a decembri minulého roka,“ uvádza sa v správe z magistrátu.

Kruhový objazd až na budúci rok
Mesto konečne zverejnilo aj aktualizovaný harmonogram prác na stavbe MET vrátane termínov a dopravných obmedzení. Podľa informácií z neho je celá stavba rozdelená na sedem etáp.
Už v novembri sa začala prvá na úseku od Zimnej ulice až po obratisko pri Botanickej záhrade.
V priebehu februára sa má začať ďalšia etapa – križovatka VSS. V jej rámci budú električky premávať na Alejovej len po zastávku Autocamping a na Južnej triede len po zastávku Ryba. Na Sídlisko nad jazerom a do Barce sa už nedostanú.
V apríli by sa mala začať ďalšia etapa na úseku od Amfiteátra po radnicu Starého mesta. V rovnakom čase začne aj ďalší úsek – od Námestia maratóna mieru až po Havlíčkovu ulicu. Trať na sídlisku Terasa budú modernizovať od júna.
Z hľadiska obmedzení v doprave najkomplikovanejší úsek, od Krajského súdu až po kruhový objazd na Moldavskej ulici, si stavbári z Eurovie nechali až na obdobie od marca budúceho roku.
„O všetkých okolnostiach ohľadom stavby MET vrátane i tých najmenších dopravných obmedzení budeme informovať verejnosť pravidelne a včas,“ sľúbil po kontrolnom dni viceprimátor Petruško.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Zoologická záhrada v Košiciach po šiestich dňoch opäť privítala návštevníkov. Uzavretá bola pre rozsiahle škody, ktoré v areáli spôsobila kalamita ťažkého mokrého snehu. Ten priebežne vyvracal stromy v rôznych častiach zoo a znemožnil bezpečný pohyb verejnosti.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.


