Bezpečnosť zvýšili značky
Nebezpečenstvo možných kolízií pri obratisku električiek na Južnej triede, na ktoré sme niekoľko dní upozorňovali, sa výrazne zmenšilo. Na mieste sa už objavili dočasné dopravné značky vyznačujúce prednosť v jazde električkám.
Mnohí vodiči v meste totiž o obratisku, ktoré Dopravný podnik mesta Košice využíval len veľmi zriedka, ani nevedeli. Neboli zvyknutí na to, že pri niekdajšom hoteli Strojár električky odbočujú vpravo a musia im podľa predpisov dávať prednosť. To sa zmenilo po tom, čo kvôli rekonštrukcii križovatky VSS je pre linky 3, 4 a 7 zastávka Ryba konečnou. Sami sme boli počas uplynulých dní svedkami nebezpečných situácií, keď sa hazardéri rútili bez pribrzdenia tesne pred odbočujúcou električkou.

Minimalizovali riziko nehôd
Na situáciu na Južnej triede mali diskutujúci na sociálnych sieťach rôzne názory. Jedni by privítali dopravné značky s vyznačenou prednosťou v jazde električky. Iní zasa poukazovali na to, že značky by boli zbytočné, keďže prednosť električky odbočujúcej vpravo je zakotvená priamo v dopravných predpisoch. Tie musí ovládať každý, kto vlastní vodičské oprávnenie.
V pondelok popoludní však mesto ako správca komunikácie a dopravná polícia výrazne prispeli k minimalizácii rizika nehôd. Na obidvoch stranách cesty v smere z centra na Barcu sa objavili dočasné dopravné značky Daj prednosť v jazde električke. Dodatková tabuľa s nápisom 2x určuje, že prednosť električiek platí nielen pri odbočovaní doprava na obratisko, ale aj pri výjazde z neho.
Spokojní električkári
Priamo na mieste sme sa presvedčili, že drvivá väčšina vodičov nové značky rešpektuje a električkám dáva prednosť. Potvrdili nám to aj tí, ktorým to uľahčuje život.
„Už sa nájde len veľmi málo takých, ktorí preletia bez toho, aby nám dali prednosť. Veľmi nám pomôže aj to, že nemusíme tak dlho čakať pri výjazde z obratiska, kde sme doteraz bez značiek prednosť nemali,“ povedal nám vodič električky.
[article slug=”o-cestu-okolo-letiska-je-velky-zaujem”][/article]Podľa jeho slov má preventívne osadenie značiek, ktoré by tam vlastne vôbec nemuseli byť, svoj význam. Na riešenie podobnej situácie, teda pri odbočovaní električiek vpravo, boli košickí vodiči zvyknutí napríklad na križovatke Štúrova – Kuzmányho.
Rovnako sú zvyknutí dávať prednosť šestke pri odbočení na obratisko na Námestí Maratónu mieru. „Tu však treba, aby si na novú situáciu zvykli. Dlhé desaťročia sa toto obratisko využívalo len veľmi zriedka a vieme veľmi dobre, že veľa vodičov jazdí často doslova po pamäti. Práve tomu pomôžu nové značky,“ dodal dlhoročný električkár.
Foto: fer, Veronika Janušková
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Prezident Pellegrini rozhodnutím nevyhlásiť referendum konal v rámci ústavou zverenej právomoci. Informovali o tom z Kancelárie prezidenta (KP) SR. O vyhlásenie referenda o zrušení sankcií proti Rusku hlavu štátu v petícii žiadali zástupcovia Slovenského hnutia obrody (SHO).
Kybernetický útok na Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky patrí podľa Asociácie kritickej infraštruktúry Slovenskej republiky (AKI) k najvážnejším varovaniam pre štát za posledné roky. Incident spôsobil nasadenie štátnych kybernetických špecialistov z jednotiek CSIRT v rámci Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) a z Národného bezpečnostného úradu (SK-CERT).