Budú mať vlaky kratšie meškanie?
Ministerstvo dopravy SR ako objednávateľ osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme robí organizačné a technické zmeny na zlepšenie obehovania vlakov a zníženie ich meškania.
Nový „revolučný“ vlakový grafikon, teda cestovný poriadok, s platnosťou od polovice decembra minulého roka je časovo veľmi napnutý, čo je jeho hlavné riziko. Aj dočasne poverený rezortný šéf Andrej Doležal (nom. Sme rodina) potvrdil, že obehy vlakov sú nastavené doslova na minúty.
Potrebné sú zmeny
„Potrebujeme zlepšiť zobehovanie vlakov. V niektorých staniciach pridávame, alebo rekonštruujeme odstavné koľaje a výhybky, aby sme obehovosť a riziko potenciálneho meškania z dôvodu infraštruktúry znížili,“ informoval na sociálnej sieti Doležal.
V súvislosti so zmenami v grafikone podľa dosluhujúceho ministra bolo potrebné zmeniť aj zmýšľanie dispečerov, či vlakového personálu. „Grafikon je taktový. Niekoľkokrát sa stalo, že vlak mal aj z objektívnych príčin meškanie a výpravca ho pustil na trať s meškaním, ale tým, že je to taktový grafikon, tak meškanie zreťazil a potom mal celý deň meškanie,“ upozornil. Tvrdí, že lepšie by bolo vlak s meškaním na trať nepustiť a nevypraviť vôbec, aby v ďalšom hodinovom takte išiel načas. „V opačnom prípade budú meškať všetky takty v konkrétnom dni. Robíme organizačné zmeny v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), robíme aj organizačno-technické zmeny v Železniciach Slovenskej republiky, aby sme zlepšili zobehovanie súprav,“ vysvetlil Doležal.
Mohlo by vás zaujímať: Slováci si za kúpu lístka na vlak priplatia. Na niektorých sa však vzťahuje výnimka
Pridávanie vlakov počas januára zdôvodnil tým, že to od začiatku avizovali, pričom už v prvom návrhu grafikonu boli aj vlaky, ktoré nemali kryté rozpočtom. Sú to vlaky jazdiace až od vyhlásenia. „V momente, ako bol schválený rozpočet, v najbližšej možnej chvíli sme spustili aj vlaky od vyhlásenia,“ podotkol minister. Osem takýchto vlakov začalo premávať od 9. januára a ďalších päť vlakov pridali od 16. januára tohto roka. Ministerstvo objednáva dopravné výkony u ZSSK v rozsahu, v akom má na na peniaze, preto niektoré vlaky boli v grafikone, ale ešte nejazdili.
Rezort reaguje na zmeny
„Reagujeme pružne na zmeny, komunikujeme so samosprávami a výsledkom je, že pridávame vlaky. Od začiatku sme hovorili, že hneď, ako to bude možné, ako to ukáže prax, tak vlaky pridáme, a to sa aj stalo,“ poznamenal Doležal. Podstatné podľa neho je, že vlaky jazdia a budú jazdiť, pričom budú reagovať na potreby občanov tam, kde to je možné.
Zdroj: SITA, be, su
Odporúčané články
Obyvatelia Sídliska Ťahanovce už môžu využívať nové polopodzemné kontajnery. Prvé zo štyridsiatich plánovaných kontajnerovísk vzniklo na Belehradskej 4 a Čínskej 1. Ide o súčasť modernizácie odpadového hospodárstva mesta Košice, ktoré pokračuje aj v ďalších mestských častiach.
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.
Obyvatelia ulice Slobody v Košiciach sa rozhodli pomôcť opusteným psom v Únii vzájomnej pomoci ľudí a psov (UVP) pri Haniske.