Česko spúšťa drsnú očkovaciu kampaň s fotografiami mŕtvych a trpiacich
V Česku za uplynulých sedem dní pribudlo viac ako 53-tisíc potvrdených prípadov nákazy koronavírusom, čo je o 20-tisíc viac ako v predchádzajúcom týždni. Informuje o tom spravodajský portál TN.cz s tým, že aj to je dôvod, prečo sa česká vláda rozhodla úplne zmeniť stratégiu očkovacej kampane.
Na sociálnych sieťach, v novinách i televízii budú odteraz ukazovať pacientov nakazených koronavírusom v tej najdrsnejšej podobe, ako ich nafotili zdravotníci. Vláda si od použitia fotografií mŕtvych a trpiacich ľudí sľubuje zvýšenie záujmu o očkovanie medzi dosiaľ nerozhodnutými ľuďmi.
Drsnú kampaň, v ktorej budú figurovať reálni pacienti s ochorením COVID-19, sa ministerstvo zdravotníctva chystá spustiť v utorok, informuje TN.cz.
„Konečne! A ja som videl tie obrázky. Prichádza brutálna kampaň. Ľudia musia jednoducho vedieť, že COVID-19 je ohrozenie života,“ myslí si premiér Andrej Babiš. „Ono sa hovorí brutálna, ale je to realistické. Po tých fázach kampane, keď sme dosť vysvetľovali, vyvracali niektoré dezinformácie, je teraz nutné ukázať reálnu situáciu,“ skonštatoval minister zdravotníctva Adam Vojtěch.
Fotografie najprv uvidia ľudia na sociálnych sieťach, pričom spoločnosť Facebook podľa TN.cz vláde poskytla algoritmus pravdepodobne neočkovaných a kampaň tak bude adresne mieriť presne na tých, ktorých má presvedčiť. „Musíme komunikáciu smerovať na tých 20 %, kde ešte vidíme nejaký potenciál. Želali by sme si, aby tá kampaň nevyvolala debatu o etike a morálke, ale aby vyvolala debatu k očkovaniu,“ doplnil hovorca rezortu zdravotníctva Daniel Köppl.
Psychológ Karel Humhal v rozhovore pre TV Nova poznamenal, že to v ňom vyvolalo asociáciu k obrázkom na cigaretách a skonštatoval, že „určitá časť ľudí na to bude reagovať a nechá sa tým ovplyvniť a bude časť ľudí, ktorí budú tvrdošijne odolávať až kým sami neochorejú“.
V Česku je v súčasnosti zaočkovaných takmer 70 % ľudí a nová kampaň by mala presvedčiť aspoň niektorých, ktorí zatiaľ vakcínu odmietajú. „Ja si myslím okolo 10 percent ľudí, ktorí tým môžu byť oslovení a môžu sa rozhodnúť pre to, že sa nechajú zaočkovať“ vyjadril svoje očakávania Vojtěch.
Záznam z kampane nájdete TU.
(SITA, dm;ns)
Odporúčané články
Obyvatelia ulice Slobody v Košiciach sa rozhodli pomôcť opusteným psom v Únii vzájomnej pomoci ľudí a psov (UVP) pri Haniske.
Na známom sídlisku Luník IX sa začal odvážny projekt, ktorý môže zmeniť životy mnohých detí. Riaditeľ školy a tím trénerov spustili pred časom tréning bojových športov pre deti s cieľom nielen naučiť ich sebaobrane, ale aj poskytnúť disciplínu a perspektívu lepšej budúcnosti. Tréningy sú pritom podmienené dobrým správaním a výsledkami v škole, čím sa motivujú deti k lepšiemu zápalu pre vzdelávanie. Deti aj napriek nepriaznivým podmienkam dosahujú skvelé výsledky, pričom sa jeden zo žiakov prebojoval až na majstrovstvá sveta.
Mestská časť Košice – Nad jazerom sa tento rok prvýkrát zapojila do ušľachtilého projektu Ponožkový október. Cieľom tejto charitatívnej akcie je pomôcť ľudom bez domova a tým, ktorí žijú v zložitých podmienkach, zvládať kruté zimné obdobie bez nebezpečenstva omrzlín a v chladnom počasí. Najviac párov požiek doniesli deti z materskej školy na Dneperskej ulici.