Česko spúšťa drsnú očkovaciu kampaň s fotografiami mŕtvych a trpiacich
V Česku za uplynulých sedem dní pribudlo viac ako 53-tisíc potvrdených prípadov nákazy koronavírusom, čo je o 20-tisíc viac ako v predchádzajúcom týždni. Informuje o tom spravodajský portál TN.cz s tým, že aj to je dôvod, prečo sa česká vláda rozhodla úplne zmeniť stratégiu očkovacej kampane.
Na sociálnych sieťach, v novinách i televízii budú odteraz ukazovať pacientov nakazených koronavírusom v tej najdrsnejšej podobe, ako ich nafotili zdravotníci. Vláda si od použitia fotografií mŕtvych a trpiacich ľudí sľubuje zvýšenie záujmu o očkovanie medzi dosiaľ nerozhodnutými ľuďmi.
Drsnú kampaň, v ktorej budú figurovať reálni pacienti s ochorením COVID-19, sa ministerstvo zdravotníctva chystá spustiť v utorok, informuje TN.cz.
„Konečne! A ja som videl tie obrázky. Prichádza brutálna kampaň. Ľudia musia jednoducho vedieť, že COVID-19 je ohrozenie života,“ myslí si premiér Andrej Babiš. „Ono sa hovorí brutálna, ale je to realistické. Po tých fázach kampane, keď sme dosť vysvetľovali, vyvracali niektoré dezinformácie, je teraz nutné ukázať reálnu situáciu,“ skonštatoval minister zdravotníctva Adam Vojtěch.
Fotografie najprv uvidia ľudia na sociálnych sieťach, pričom spoločnosť Facebook podľa TN.cz vláde poskytla algoritmus pravdepodobne neočkovaných a kampaň tak bude adresne mieriť presne na tých, ktorých má presvedčiť. „Musíme komunikáciu smerovať na tých 20 %, kde ešte vidíme nejaký potenciál. Želali by sme si, aby tá kampaň nevyvolala debatu o etike a morálke, ale aby vyvolala debatu k očkovaniu,“ doplnil hovorca rezortu zdravotníctva Daniel Köppl.
Psychológ Karel Humhal v rozhovore pre TV Nova poznamenal, že to v ňom vyvolalo asociáciu k obrázkom na cigaretách a skonštatoval, že „určitá časť ľudí na to bude reagovať a nechá sa tým ovplyvniť a bude časť ľudí, ktorí budú tvrdošijne odolávať až kým sami neochorejú“.
V Česku je v súčasnosti zaočkovaných takmer 70 % ľudí a nová kampaň by mala presvedčiť aspoň niektorých, ktorí zatiaľ vakcínu odmietajú. „Ja si myslím okolo 10 percent ľudí, ktorí tým môžu byť oslovení a môžu sa rozhodnúť pre to, že sa nechajú zaočkovať“ vyjadril svoje očakávania Vojtěch.
Záznam z kampane nájdete TU.
(SITA, dm;ns)
Odporúčané články
Na Letisku Košice už začali novú letnú dovolenkovú sezónu. Počas nej môžu cestujúci z východného Slovenska využívať vyše 900 charterových letov pre cestovné kancelárie do 17 prímorských destinácií v 11 krajinách. Letisková spoločnosť v piatok (26. 4.) informovala, že tohtoročnými novinkami sú albánska Tirana, turecký Izmir, grécky ostrov Zakyntos a prístavné mesto Patras, ako aj Podgorica v Čiernej Hore a po dlhšom čase sa vracia do ponuky aj španielska Palma de Mallorca.
Košický samosprávny kraj (KSK) prišiel v pondelok 29. apríla so zásadnými zmenami v rámci svojho tohtoročného rozpočtu. Zastupiteľstvo schválilo prvú úpravu rozpočtu, ktorá zahŕňala niekoľko zvýšení bežných aj kapitálových výdavkov, ale aj zrušenie plánovaného nákupu teplovzdušného balóna, ktorý pôvodne figuroval v rozpočtovom návrhu za 120 000 eur.
Mesto Košice zverejnilo návrh programového rozpočtu na obdobie rokov 2024 až 2026, ktorý reflektuje vývojové dokumenty a finančné možnosti mesta. Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Košice pre roky 2022–2027 a Akčný plán rozvoja mesta Košice na roky 2022–2024 sú hlavnými východiskami pre zostavenie rozpočtu, ktorý predpokladá príjmy vo výške 291 miliónov eur a výdavky len o niečo nižšie – 289 miliónov eur.