Cestovali ste plačúcim autobusom?
Naša čitateľka vníma pri ceste linkou 72 do práce už niekoľko mesiacov divný zvuk. Obrátila sa na nás s podnetom, prečo s tým Dopravný podnik mesta Košice nič nerobí. Podozrivý autobus sme sa rozhodli vypátrať.
Všímavá čitateľka si poznačila aj číslo autobusu. „Ráno, keď cestujem do práce, je stále nasadzovaný na linke 72 autobus, ktorému ja hovorím kvíliaci alebo plačúci. Zo začiatku som sa obzerala, čo sú to za zvuky, no zvykla som si. Prekvapuje ma, že to trvá niekoľko mesiacov a nič s tým v DPMK nevedia urobiť. Má číslo 4733,“ napísala nám Viera Kováčová.
Vybrali sme sa teda nájsť autobus, ktorý práve premával na linke číslo 36. A bola to pravda, kvíliaci zvuk sa ozýval zo zadnej časti vozidla, pravdepodobne z motorového priestoru alebo pohonu zadnej nápravy.
Z technického hľadiska je v poriadku
Podnet na prešetrenie technického stavu tohto vozidla sme preto poslali dopravnému podniku. „Vozidlo 4733 sme stiahli z linky
a preverili jeho celkový stav. Z technického hľadiska je v poriadku, nebola na ňom zistená žiadna závada. Vami uvádzané atypické zvuky môže vydávať vzduchová sústava alebo jej komponenty, čo však neznamená, že vozidlo má nejakú poruchu,“ uviedla hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Foto: sul
Odporúčané články
Dopravný podnik mesta Košice, a.s. (DPMK) oznamuje cestujúcej verejnosti zmenu prevádzkových hodín svojich predajných miest v súvislosti s dňom 17. novembra.
Prinášame prehľad kontaktov a informácie o dostupnosti zariadení opatrovateľskej služby a zariadení pre seniorov, ktoré zriaďuje mesto, mestské časti a kraj. V prípade, ak senior potrebuje pomoc a čaká v poradovníku príliš dlho, existujú aj možnosti domácej opatrovateľskej služby či monitorovanie a signalizácia potreby pomoci.
Mesto ponúka svojim dlžníkom zbaviť sa dlhov, pričom do konca roka okrem dlžnej sumy zaplatia pokutu iba 5 eur. V priebehu tohto roka prišlo s viacerými zmenami týkajúcimi sa daní a miestnych poplatkov. V uplynulých mesiacoch začalo s využívaním moderných technológií, smart riešení a automatizovaným prístupom k databázam z Registra fyzických osôb, ktoré doposiaľ nemalo k dispozícii. Tieto nástroje mu umožnili efektívnejšie identifikovať obyvateľov, ktorí si neplnili svoju povinnosť a vyhýbali sa plateniu miestnych daní a poplatkov.