Cestujúci sa už linky číslo 13 nedočkajú. Aké vysvetlenie má pre tento krok Dopravný podnik?
Dopravné výluky pre rekonštrukciu električkovej trate poriadne zamiešali aj autobusové spoje MHD v Košiciach. Je otázne, ako budú po skončení spomínaných dopravných obmedzení vyzerať.
Viacerí čitatelia sa na nás obrátili s otázkou, prečo už po sprejazdnení všetkých úsekov nejazdí linka číslo 13. Ňou sa ešte pred začiatkom výluk dalo dostať bez prestupovania z Krásnej nad Hornádom cez Sídlisko nad jazerom, Vyšné Opátske, Palackého a Štefánikovu až na Námestie Maratónu mieru. Pre rekonštrukciu trinástku odstavili. Cestujúci najmä zo Sídliska nad jazerom sa obávajú, či ešte vôbec niekedy bude linka s touto trasou zavedená.
Nahrádzajú ju iné linky
Dopravný podnik mesta Košice nám potvrdil, že v dohľadnej dobe trinástku neobnovia. “Linka číslo 13 od zastávky Dneperská kopírovala trasu linky číslo 19. Tá v plnej miere postačuje potrebám prepravy, je vykonávaná s veľkými autobusmi a v atraktívnom intervale. Cestujúcim, ktorí používali linku 13, ponúkame linku 52 a následne na nimi zvolenom vhodnom mieste prestup na linku 19,” tvrdí hovorkyňa dopravcov Michaela Karaffová.
Všetko môže byť inak
Podľa jej slov pri zrušení trinástky dopravcovia linku číslo 52 preložili na Južné nábrežie, kde je pre cestujúcich viac atraktívnych bodov. Túto lokalitu obsluhuje zo západu električková doprava a z východnej časti zmenená linka číslo 30 a linka číslo 24.
Tento stav však ešte nemusí byť definitívny. “V súčasnosti vykonávame prieskumy obsaditeľnosti spojov. Po ukončení výluk predpokladáme optimalizáciu intervalov aj nasadených vozidiel na jednotlivých linkách. Po vyhodnotení prieskumu rozhodneme o ďalších krokoch,” hovorí Karaffová.
Cestujúci zo Sídliska nad jazerom sa teda autobusom zatiaľ na Námestie Maratónu mieru bez prestupovania nedostanú.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.


