Chauvin žiada v prípade smrti Floyda nový súdny proces, prokurátori aj porota mali pochybiť
Právnik Chauvina argumentuje, že proces nebol nestranný v dôsledku veľkej publicity, ktorá sa mu venovala.
Bývalý minneapoliský policajt, ktorého v apríli uznali vinným z vraždy Afroameričana Georgea Floyda, požaduje nový proces.
Právnici Dereka Chauvina predložili príslušné dokumenty na súde argumentujúc, že prokurátori aj porota pochybili a on nemal spravodlivý proces. Informuje o tom spravodajský portál BBC.
Chauvina uznali vinným vo všetkých bodoch
Štyridsaťšesťročný Floyd zomrel 25. mája 2020 v Minneapolise po tom, ako mu biely policajt Chauvin zhruba deväť minút kľačal na krku, zatiaľ čo on lapal po dychu. Muža zatkli pre údajné použitie falošnej dvadsaťdolárovej bankovky.
Zábery zo zatýkania vyvolali globálne protesty proti rasizmu. Chauvina uznali vinným 20. apríla vo všetkých troch bodoch obžaloby – neúmyselnej vraždy druhého stupňa, vraždy tretieho stupňa a zabitia druhého stupňa. Policajt čelí až 40 rokom väzenia, rozsudok bude známy v júni.
Zastrašovanie svedkov
V súdnych dokumentoch Chauvinov právnik Eric Nelson argumentuje, že proces nebol nestranný v dôsledku publicity, ktorej sa mu dostalo ešte pred začatím. Publicita pred procesom a počas neho bola „taká všadeprítomná a taká škodlivá“, že to predstavovalo „štrukturálnu vadu v konaní“. Zástupcovia expolicajta uvádzajú, že sudca tiež pochybil a že nastalo aj zastrašovanie svedkov.
Žiadosť o nový proces sa podľa amerických médií očakávala a je to bežný postup po usvedčení. Noviny New York Times citovali odborníkov, podľa ktorých je nepravdepodobné, že by došlo k zvráteniu rozhodnutia poroty, a to pre dôkazy v prípade.
Zdroj: Webnoviny.sk (jl)
Odporúčané články
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) upozorňuje na výluku električiek na rýchlodráhe. Potrvá od soboty 22. novembra do nedele 30. novembra 2025. Dôvodom výluky električkovej dopravy na rýchlodráhe je servisná údržba.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.


Vstúpiť do Diskusie
(0 komentárov)