Chlapec sa vytrhol mame. Sám cestoval autobusmi
Život píše rôzne príbehy a pravdou je, že väčšinu z nich si nevie nikto z nás naplánovať.
Košičanka Jana čakala na zastávke pri Hypermarkete Tesco na svoj autobus. Vedľa nej stál jej 10-ročný syn Filip a na rukách mala svoje druhé dieťa. Filip sa náhle mamke vytrhol a nastúpil na autobus číslo 71, ktorý smeroval na Furču, pričom rodinka bola zo Sídliska Ťahanovce.
[ad][/ad]Mamička už nestihla syna zachytiť. Očakávala, že jej chlapec vystúpi na najbližšej zastávke a vráti sa späť. Ale nestalo sa. Po viac ako polhodine čakania teda zavolala na dispečing DPMK, či jej môžu pomôcť. Dispečer veľmi rýchlo pochopil situáciu a vysielačkou informoval vodičov, ako chlapec vyzerá.
Filipko už v tom čase prestúpil na ďalšiu linku č. 32 a smeroval na Lunik VIII. Jeden zo šoférov ho však podľa popisu spoznal a ihneď to oznámil. Chlapec vystúpil na Sokolovskej ulici, kde ho prevzal do opatery už spomínaný dispečer. Veľké dobrodružstvo sa tak skončilo. Dispečerským autom sa Filip vrátil k svojej mame na Sídlisko Ťahanovce.
Vďačná mamka aj e-mailom poďakovala dopravnému podniku za rýchlosť a ústretovosť ich zamestnanca.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Očakávané vynovenie budovy Komunitného centra mestskej časti Košice-Západ na Laboreckej 2 je konečne realitou. V piatok 5. decembra 2025 si stavbu prebrali zástupcovia vysúťaženého zhotoviteľa – prešovskej firmy PEhAES. Odovzdávania staveniska sa zúčastnili za mestskú časť Marcel Vrchota, jeho zástupca Peter Huba, viacerí miestni poslanci a odborní pracovníci tunajšieho úradu.
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH), a. s., Košice odlieči vďaka navýšeniu finančného objemu v mesiacoch november a december viac poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Znížia sa tak ich počty na čakacej listine na plánovaný výkon. Kapacitné aj personálne možnosti ústavu to umožňujú, preto ide o významný krok v prospech poistencov najväčšej zdravotnej poisťovne.