Čo bolo hlavnou príčinou dopravných nehôd v roku 2019?
Hlavnou príčinou dopravných nehôd v roku 2019 bolo porušenie povinností vodiča a nevenovanie sa vedeniu vozidla. Spôsobilo 48 percent nehôd.
Polícia o tom informovala na sociálnej sieti.
Medzi nevenovanie sa riadeniu vozidla zaraďuje polícia aj používanie mobilov.
Druhou príčinou bola podľa polície rýchlosť, ktorá spôsobila 12 percent nehôd. Ďalšou bola nesprávna jazda cez križovatku. Tá zapríčinila šesť percent nehôd.
Najčastejšou príčinou nehôd, pri ktorých bola usmrtená osoba, bola v 31 percentách rýchlosť. Porušenie povinností vodiča, nevenovanie sa vedeniu vozidla bolo druhou najčastejšou príčinou. Títo vodiči spôsobili 28 percent smrteľných nehôd.
Treťou príčinou, ktorú polícia uviedla, bol nesprávny spôsob jazdy, a to v 12 percentách smrteľných nehôd. Na slovenských cestách zomrelo v minulom roku 245 ľudí, čo je viac ako v roku 2018. Samotných dopravných nehôd bolo však menej, tvrdí polícia.
[ad][/ad]Najviac v Košickom kraji
Najviac smrteľných nehôd evidujú policajti v Košickom kraji, najmenej ich bolo v Bratislavskom kraji. Najsmrteľnejšie dni na slovenských cestách sú štvrtok a piatok, najbezpečnejší je utorok.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.
Krajiny Organizácie Severoatlantickej zmluvy (NATO) v stredu prisľúbili nákup amerických zbraní pre Ukrajinu v hodnote stoviek miliónov dolárov. Ruského prezidenta Vladimíra Putina zároveň vyzvali, aby prestal so „siláckymi rečami“ a začal vážne mierové rokovania.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.