Doležal nechápe výzvu autodopravcov na odstúpenie, nepozná jediný dôvod
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) nechápe výzvu Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) na odstúpenie. Nepozná jediný dôvod, prečo by mal odstúpiť a počas vysielania na sociálnej sieti vo štvrtok zároveň vymenoval viaceré aktivity na pomoc cestným dopravcom v uplynulých dvoch rokoch.
Doležal si uvedomuje, že autodopravcovia to majú ťažké, ale podľa neho z dôvodu pandémie to majú ťažké všetci podnikatelia, pričom viaceré odvetvia ekonomiky boli zasiahnuté oveľa viac. Autodopravcovia boli podľa ministra postihnutí oveľa menej, ale z rozhodnutia štátu počas pandémie nemali zakázané podnikať, naopak, dostali výnimky, aby v lockdowne mohli jazdiť medzi okresmi.
„Mám odstúpiť preto, lebo som s nimi komunikoval veľmi slušne, že po dohode s autodopravcami sme pristúpili k tomu, že sme nezvyšovali sadzby mýta, napriek tomu, že by sme mohli,“ spýtal sa minister dopravy. Ako uviedol, sadzby mýta sú stále na úrovni roka 2019. Pripomenul tiež zníženie sadzieb dane z motorových vozidiel v celkovom objeme zhruba 30 mil. eur, ako aj dodržanie slova o nespoplatňovaní paralelných úsekov ciest, ktoré autodopravcovia obchádzajú, aby sa vyhli plateniu mýta.
UNAS má podľa ministra zastúpenie vo výberovej komisii v súťaži na vybudovanie nového mýtneho systému. „Mám odstúpiť preto, že som spustil obstarávanie tak kritizovaného mýta, ktoré si autodopravcovia berú do úst a pripisujú mne, že môžem za zlé mýto, ktoré tu máme desať rokov,“ spýtal sa ďalej Doležal. Informoval, že uvedená súťaž po otváraní ponúk je vo finále pred podpísaním zmluvy s dodávateľom mýtneho systému.
Minister je ochotný rokovať s autodopravcami o budúcich sadzbách mýta v novom systéme. „Náš hlavný cieľ je, že mýto musí byť efektívnejšie, výber musí stáť menej a povedali sme, že mýto musí byť férovejšie pre dopravcov. Preto už dnes rokujeme o tom, ako budú nastavené sadzby v budúcnosti,“ povedal minister s tým, že vyššia efektivita sa pretaví aj do nižších sadzieb pre dopravcov.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Vedenie mesta sa v stredu (21. 2.) spolu s náčelníkom Mestskej polície mesta Košice Slavomírom Pavelčákom a riaditeľom Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach Štefanom Mulikom rozlúčilo so šestnástimi členmi Mestskej polície Košice, ktorí odchádzajú zo svojej dlhoročnej služby.
V pondelok sa zastupiteľstvo Košického samosprávneho kraja (KSK) zaoberalo kontroverznou témou osemročného prenájmu techniky pre Správu ciest (SC) KSK, ktorá má stáť takmer 30 miliónov eur. Hlavný kontrolór KSK, Jozef Hudák, pred poslancami konštatoval, že pri prenájme “nebola zistená nehospodárnosť” za daných podmienok a v danom čase, avšak poukázal na “manažérske zlyhanie” zo strany vedenia krajskej správy ciest.
V posledných dňoch sa slovenská politická scéna obohatila o zaujímavú osobnosť, ktorá vykročila z akademických kruhov priamo do víru prezidentských volieb. Ide o Mgr. Patrika Dubovského, PhD., známeho historika a archivára, ktorý sa dlhodobo venuje skúmaniu komunistického režimu v Československu.