Doležal tvrdí, že na Slovensku nemáme základnú infraštruktúru
Musíme byť úprimní, na Slovensku nemáme základnú infraštruktúru. Povedal to minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal dnes počas diskusie na konferencii Tatra Summit 2021.
„Viac ako 50 percent našej cestnej infraštruktúry je v príšernom stave. Stále nemáme diaľnicu medzi našimi dvoma najväčšími mestami. Nie je to vtipné, rozprávať sa o nabíjacích staniciach, modernej infraštruktúre a smart mobilite, keď nemáme pripravenú základnú infraštruktúru? Mojim cieľom je dokončiť, čo je rozostavané. Teda diaľnicu D1 medzi východom a západom a zrýchliť proces prípravy cesty R4,“ uviedol šéf rezortu dopravy.
Doležal vysvetlil, že Slovensko zo štátneho rozpočtu len kofinancuje európskej projekty a nemá odpoveď na to, odkiaľ by Slovensko vzalo peniaze na infraštruktúru bez eurofondov. Jednou z odpovedí však podľa neho môžu byť PPP projekty. „Neznamená to, že nie sme ambiciózni. Som si vedomý iniciatívy fit for 55, som si vedomý, že musíme znižovať CO2 emisie,“ dodal Doležal s tým, že pracujú aj na „smart“ a zelenej ekonomike.
Minister diskutoval na konferencii aj o železničnej doprave. Skonštatoval, že železnice nie sú priority slovenského rozpočtu a požiadal všetkých, aby presvedčili vládu o tom, že železnice sú dôležité. „Ak sa nám podari dokončiť rekonštrukciu existujúcej železničnej infraštruktúry na pôvodnú rýchlosť, tak s rovnakým počtom vlakov dokážeme zdvojnásobiť počet cestujúcich. Preto potrebujeme investovať do infraštruktúry,“ uzavrel Doležal.
Zdroj: (SITA, mb;DSe)
Odporúčané články
Dopravný podnik mesta Košice, a.s. (DPMK) oznamuje cestujúcej verejnosti zmenu prevádzkových hodín svojich predajných miest v súvislosti s dňom 17. novembra.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.


