Dopravné šialenstvo pokračuje
Situácia na košických cestách začína byť v dôsledku obmedzení kvôli rekonštrukciám električkových tratí a najnovšie aj uzlov miestami neúnosná.
A do toho všetkého ešte dnes ráno začali pracovať na nadjazde na Sečovskej ulici cestári. Navyše je pravdepodobné, že sa to v nasledujúcich týždňoch ešte zhorší.
Včera bol extrémne prepchatý smer od Ťahanoviec cez Hlinkovu a Watsonovu smerom k Festivalovému námestiu.
Dnes sa tomuto smeru chceli vodiči vyhnúť a drvivá väčšina si to zamierila cez Prešovskú. Stalo sa to, čo sa dalo čakať – problém sa presunul na Prešovskú. “Autá museli čakať, šli krokom a niekedy aj stáli. Neobišlo sa to bez hromženia a trúbenia,” povedal nám vodič, ktorý tadeto šiel po ôsmej ráno.
Problém nastal aj na Sečovskej ceste, kde bola kolóna až po vjazd do Košíc, teda už mimo Košickej Novej Vsi.
Akoby obmedzení nebolo dosť, začali ešte aj cestári z Národnej diaľničnej spoločnosti opravovať nadjazd ponad Prešovskú a priepustnosť sa zúžila z dvoch pruhov na jeden!
MAPOVALI SME KONKRÉTNE TRASY
Dnes ráno sa košice: dnes zamerali na niektoré trasy. Zisťovali sme, ako sú priechodné v rannej dopravnej špičke.
Bardejovská – Námestie Maratónu mieru: Cesta trvala 10 minút, od 8:50 do 9:00 hod. Vodič prešiel trasu bez problémov, okrem semaforov na Triede SNP nikde nestál. Spomaliť musel iba pri amfiteátri.
Varšavská – Strojárenská: Cesta trvala 10 minút, od 7:20 do 7:30 hod. Vodička šla cez Hlinkovu a Komenského ulicu. Zdržanie bolo len na semafore na Hlinkovoj, cez ktorý prešla až v druhej vlne.
Košická Nová Ves – Vyšné Opátske&. Cesta trvala 35 minút od 8:00 do 8:35 hod. Celý úsek šiel vodič v kolóne, ktorá sa pohybovala krokom, často aj úplne stála.
Alvinczyho – Bukovecká: Cesta trvala 45 minút od 8:30 do 9:15 hod. Vodič prechádzal cez Rampovú a Prešovskú. Celú Prešovskú absolvoval v kolóne, ktorá šla krokom, často aj úplne stála. Zrýchlilo sa to až po prechode nadjazdu cez Sečovskú ulicu.
Rastislavova – Moyzesova: Cesta trvala 35 minút od 7:40 do 8:15 hod. Vodička šla cez Turgenevovu, Žižkovu a Kukučínovu. Inokedy trvá cesta menej ako 10 minút. Zdržanie asi 15 minút nastalo pri prejazde Žižkovou ulicou, kde dnes neriadili premávku policajti.
ODBORNÍK: BUDE EŠTE HORŠIE!
Na to, ako dlho bude ešte šialenstvo na košických cestách trvať, sme sa opýtali dopravného odborníka Pavla Titla.
“Vzhľadom na rozsah čiastočných aj úplných uzávierok v Košiciach, kde sa v súbehu dnes realizujú dve stavby, teda rekonštrukcia električkových tratí (IKD) a rekonštrukcia dopravných uzlov (MET), nie je predpoklad zlepšenia dopravnej situácie v meste na najbližšie týždne. Skôr sa dá očakávať ešte jej zhoršenie, pretože sú potrebné ďalšie uzávierky, napríklad prejazd zo Štefánikovej pri Auparku, a komunikačný systém v meste neposkytuje ďalšie voľné obchádzkové trasy.
Je potrebné zo strany Mesta Košice tlačiť na zhotoviteľa najmä stavby IKD (prešovská firma DÚHA a ZUE z Krakowa), aby urýchlene ukončoval jednotlivé rozostavané úseky, aby sa mohli postupne opäť sprejazdniť. Ide najmä o Hviezdoslavovu ulicu od Komenského alebo Štúrovu od Steel arény.”
(fer)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.
Pôsobil v mnohých krajinách sveta a zakotvil v Košiciach. Generálny riaditeľ Národného divadla Košice získal prestížnu cenu za celoživotné dielo v oblasti divadla. Toto vyznamenanie sa zväčša odovzdáva umelcom pri príležitosti významného životného jubilea. Ocenená je tak práca a tvorba, ktorú priniesli spoločnosti a divákom.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.