Druhá etapa úseku R2 pri Košiciach pôjde čoskoro do výstavby
Pre efektívne čerpanie eurofondov pôjde už v krátkom čase do výstavby ďalší dôležitý úsek rýchlostnej cesty R2. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) o tom informoval s tým, že v pondelok spolu s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) podpísali zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 165 mil. eur na výstavbu druhej etapy úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v dĺžke 14,3 kilometra.
“Finančné krytie tejto stavby je zabezpečené, v krátkom čase bude podpísaná aj zmluva so zhotoviteľom. Som rád, že už čoskoro sa tak začnú práce na tomto dôležitom úseku, ktorý vytvorí juhovýchodný obchvat mesta Košice a pomôže tak odbremeniť tranzitnú dopravu v meste,” uviedol Doležal na sociálnej sieti.
Minister dopravy už minulý týždeň v Košiciach povedal, že NDS podpíše zmluvu so zhotoviteľom druhej časti úseku R2 pri Košiciach tento týždeň. “Táto výstavba bude prekračovať programové obdobie, koniec roka 2023, čiže je pravdepodobné, že tento projekt budeme fázovať, ale to nič nemení na tom, že sa z toho veľmi tešíme. Predpokladám, že stavenisko odovzdáme ešte na jeseň tohto roku,“ uviedol Doležal. Ak sa projekt nestihne dokončiť do konca roka 2023, dokedy je možné využiť peniaze Európskej únie z programového obdobia 2014 až 2020, bude podľa ministra doplatený z nového programového obdobia.
NDS vyhlásila súťaž na zhotoviteľa druhej časti úseku úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany ešte v decembri 2018. Ponuky v súťaži s predpokladanou hodnotou zákazky 138 miliónov eur bez DPH predložilo pôvodne sedem uchádzačov, pričom tri boli vylúčené. Najnižšiu cenu navrhlo taliansko-slovenské združenie v zložení INC, Cesty SK a Cedis, a to 123,6 milióna eur bez DPH. NDS však tohto uchádzača vlani v septembri vylúčila. Úsek R2 by tak mala postaviť skupina firiem Eurovia SK a Eurovia CS s ponukou 132,6 milióna eur bez DPH. Začiatok stavebných prác je plánovaný tento rok, pričom výstavba by mala trvať tri roky.
Ďalšie tri ponuky bez DPH predložili združenia spoločností Hochtief SK, SMS a Tubau (132,9 mil. eur), Colas Slovakia a Váhostav – SK (takmer 139 mil. eur) a tiež Skanska SK a Skanska (140,6 mil. eur). Tender trvajúci už viac ako dva a pol roka sprevádzali námietky proti podmienkam v súťaži a proti vylúčeniu, ako aj odvolanie neúspešného uchádzača. Keďže ide o projekt financovaný zo zdrojov EÚ, mal by tender pred uzavretím zmluvy so zhotoviteľom preskúmať Úrad pre verejné obstarávanie.
Zdroj: (SITA, be;mt)
Odporúčané články
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.
Dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ bolo zaradené medzi tri najinšpiratívnejšie podujatia Slovenska za rok 2024.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


