Druhá etapa úseku R2 pri Košiciach pôjde čoskoro do výstavby
Pre efektívne čerpanie eurofondov pôjde už v krátkom čase do výstavby ďalší dôležitý úsek rýchlostnej cesty R2. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) o tom informoval s tým, že v pondelok spolu s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) podpísali zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 165 mil. eur na výstavbu druhej etapy úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v dĺžke 14,3 kilometra.
“Finančné krytie tejto stavby je zabezpečené, v krátkom čase bude podpísaná aj zmluva so zhotoviteľom. Som rád, že už čoskoro sa tak začnú práce na tomto dôležitom úseku, ktorý vytvorí juhovýchodný obchvat mesta Košice a pomôže tak odbremeniť tranzitnú dopravu v meste,” uviedol Doležal na sociálnej sieti.
Minister dopravy už minulý týždeň v Košiciach povedal, že NDS podpíše zmluvu so zhotoviteľom druhej časti úseku R2 pri Košiciach tento týždeň. “Táto výstavba bude prekračovať programové obdobie, koniec roka 2023, čiže je pravdepodobné, že tento projekt budeme fázovať, ale to nič nemení na tom, že sa z toho veľmi tešíme. Predpokladám, že stavenisko odovzdáme ešte na jeseň tohto roku,“ uviedol Doležal. Ak sa projekt nestihne dokončiť do konca roka 2023, dokedy je možné využiť peniaze Európskej únie z programového obdobia 2014 až 2020, bude podľa ministra doplatený z nového programového obdobia.
NDS vyhlásila súťaž na zhotoviteľa druhej časti úseku úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany ešte v decembri 2018. Ponuky v súťaži s predpokladanou hodnotou zákazky 138 miliónov eur bez DPH predložilo pôvodne sedem uchádzačov, pričom tri boli vylúčené. Najnižšiu cenu navrhlo taliansko-slovenské združenie v zložení INC, Cesty SK a Cedis, a to 123,6 milióna eur bez DPH. NDS však tohto uchádzača vlani v septembri vylúčila. Úsek R2 by tak mala postaviť skupina firiem Eurovia SK a Eurovia CS s ponukou 132,6 milióna eur bez DPH. Začiatok stavebných prác je plánovaný tento rok, pričom výstavba by mala trvať tri roky.
Ďalšie tri ponuky bez DPH predložili združenia spoločností Hochtief SK, SMS a Tubau (132,9 mil. eur), Colas Slovakia a Váhostav – SK (takmer 139 mil. eur) a tiež Skanska SK a Skanska (140,6 mil. eur). Tender trvajúci už viac ako dva a pol roka sprevádzali námietky proti podmienkam v súťaži a proti vylúčeniu, ako aj odvolanie neúspešného uchádzača. Keďže ide o projekt financovaný zo zdrojov EÚ, mal by tender pred uzavretím zmluvy so zhotoviteľom preskúmať Úrad pre verejné obstarávanie.
Zdroj: (SITA, be;mt)
Odporúčané články
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.