Európska únia má byť lídrom v zmene klímy, konštatuje štátny tajomník Klus
Európska únia (EÚ) má byť lídrom v boji proti zmene klímy. Európa má nepochybne všetky predpoklady na to, aby do roku 2050 dosiahla klimatickú neutralitu a do roku 2030 znížila emisie aspoň o 55 percent. Vo svojom profile na sociálnej sieti to uviedol štátny tajomník rezortu diplomacie Martin Klus (SaS).
Klus považuje za dôležitú aj cestu, ktorou sa Slovensko vyberie pri dosiahnutí klimatickej neutrality a zníženia emisií. „To, čo naozaj potrebujeme, nie sú dezinformácie o klimatickej politike EÚ, ale triezva diskusia o tom, ako chceme urobiť z Európy prvý klimaticky neutrálny kontinent,“ zdôraznil.
Dosiahnuť klimatickú neutralitu nebude jednoduché a bude to podľa štátneho tajomníka stáť veľa peňazí. „V záujme prosperujúcej budúcnosti našich detí však máme povinnosť ujať sa ochrany planéty Zem. Od toho, ako sa nám podarí na klimatické výzvy zareagovať dnes, bude závisieť kvalita života ďalších generácií,“ povedal Klus.
Zdroj: (SITA, jme;DSe)
Odporúčané články
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.
Na košickej Triede SNP dnes došlo k dopravnej nehode dvoch električiek mestskej hromadnej dopravy. Podľa doterajších informácií sa zrazili v úseku na sídlisku Košice-Západ, kde do zadnej časti jednej súpravy, stojacej na červenej, narazila druhá električka.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).

