Eurovia posilnila kapacity na stavbe modernizácie električkových tratí
Na stavbe modernizácie električkových tratí (MET) v Košiciach zhotoviteľ, spoločnosť Eurovia SK, posilnil kapacity. Na stredajšom (30.5.) kontrolnom dni tiež informoval zástupcov mesta o postupe prác.
Ako povedal riaditeľ košického závodu Eurovie SK Štefan Bálint, podarilo sa im ukončiť práce na všetkých inžinierskych sieťach a môžu sa venovať už len samotnej stavbe. „Dúfame, že sa nám neobjaví niečo neočakávané, lebo takpovediac každú chvíľu sme natrafili na nejaké staré veci, ktoré neboli nikde zakreslené. Zhustili sme intenzitu kontrolných dní na stavbe, stavebný dozor preveruje každý deň, čo sa robí a ako, zvýšili sme aj tempo prác, jednotlivé úseky máme rozpracované tak, ako to od nás požaduje investor stavby,“ dodal Bálint.
[ad][/ad]Počet pracovníkov sa zvýšil
Donedávna robilo na modernizovaných úsekoch stavby priemerne okolo 180 až 190 ľudí denne, teraz sa ich počet zvýšil na asi 240. Pracujú od šiestej ráno do zhruba šiestej hodiny večer. „Pre nás je podstatné najmä to, že sme už vonku zo zeme. Kým totiž pracujeme vo výkopoch na kanalizácii, káblovodoch a podobne, nikto nič nevidí a mnohí si myslia, že sa na stavbe nič nedeje. Avšak po ukončení zemných prác, ako je tomu aj v tomto prípade, môžu ľudia vidieť, ako už dávame na trať antivibračné rohože, nahadzujú sa podvaly, koľajnice,“ zdôraznil Bálint.
Na predchádzajúcich, ale aj na stredajšom kontrolnom dni, stavbári opäť avizovali, že v polovici júna by už mali priviezť do Košíc podbíjačku koľajníc. Podľa Bálinta nebudú čakať dovtedy, kým budú podbité všetky koľajnice. Hneď ako bude niektorý úsek podbitý, začnú tam pracovať na nástupištiach, zastávkach, respektíve prístreškoch pre cestujúcu verejnosť. Podľa Miroslava Sambora z košického magistrátu s týmito prácami totiž môžu začať až po nastavení koľajníc do správnej výšky a smeru, čo je možné robiť až po podbití koľajníc.
[ad2][/ad2]„Tie chce mať Eurovia kompletne položené v celom úseku od okružnej križovatky Moldavská až po križovatku Žižkova – Kuzmányho – Štúrova skôr, ako privezú do mesta podbíjačku. Momentálne sú koľajnice položené v úseku od Steel arény po Dunajskú ulicu,“ dodal Sambor.
(TASR, SŠ)
Odporúčané články
Európsky parlament a členské štáty Európskej únie sa v stredu dohodli na zákaze dovozu všetkého ruského zemného plynu do EÚ najneskôr do jesene 2027. Dohoda predstavuje kompromis medzi členskými štátmi a Parlamentom, ktorý požadoval skoršie zavedenie zákazu.
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH), a. s., Košice odlieči vďaka navýšeniu finančného objemu v mesiacoch november a december viac poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Znížia sa tak ich počty na čakacej listine na plánovaný výkon. Kapacitné aj personálne možnosti ústavu to umožňujú, preto ide o významný krok v prospech poistencov najväčšej zdravotnej poisťovne.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.