Francúzsko ochutnajú aj Košičania
Viac ako 1300 kuchárov na piatich kontinentoch pripraví v jeden večer viac ako 1300 francúzskych menu. Udeje sa tak vďaka celosvetovému projektu Chuť Francúzska, ktoré sa chystá na štvrtok 19. marca.
Akcia bude súčasťou 16. ročníka Dní frankofónnej kultúry v Košiciach. Informovali o tom dnes predstavitelia Francúzskej Aliancie.
Zo Slovenska sa do celosvetového podujatia zapojí štrnásť reštaurácií. Z východu Slovenska sa do výberu dostal ako jediný šéfkuchár reštaurácie Olive Tree Jozef Hromják.
“Prihlásiť sa do projektu bolo veľmi spontánnym rozhodnutím. Našou najväčšou motiváciou bolo mať na chvíľu francúzsky večer s celou kultúrou jedenia, pitia a servisu v našej reštaurácii, byť súčasťou niečoho veľkého, čo má zmysel,” hovorí J. Hromják.
Ako uviedol ďalej, šéfkuchári z celého sveta prihlasovali do tohto projektu špeciálne vytvorené menu pre túto príležitosť. V Košiciach sa chystajú pripraviť šesťchodové menu, ktoré budú dopĺňať výnimočné francúzske vína.
Projekt má však aj charitatívny rozmer. Päť percent z výťažku z predaja vstupeniek na ochutnávky plánujú venovať neziskovej organizácii novorodenec.sk. Financie sa použijú na zakúpenie roztokov do prístroja, v ktorom sa analyzuje materinské mlieko pre predčasne narodené deti.
Foto: Archív Hilton
Odporúčané články
Dôvera Slovákov v Európsku úniu mierne vzrástla a dosahuje 54 percent, čo je najvyššia úroveň za takmer 15 rokov. Vyplýva to z najnovšej jesennej edície národnej správy Eurobarometra za rok 2025. Za najväčšiu výzvu pre EÚ Slováci považujú ruskú agresiu na Ukrajine.
Ohlásená investícia viac ako 58 miliónov eur do modernizácie úpravne vody Stakčín predstavuje zásadný prínos v dlhodobom zabezpečení vysokého štandardu v zásobovaní východného Slovenska pitnou vodou z nádrže Starina. K presadeniu projektu modernizácie do praxe dopomohol svojou aktivitou aj Klub akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s. (VVS), ktorý v súčasnosti združuje 72% akcionárov VVS a zastupuje záujmy týchto miest a obcí pri rozhodovaní o kľúčových aktivitách a rozvoji Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti.
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.