Januárový dátum referenda je podľa Čaputovej najskorším možným termínom
Dátum konania referenda 21. januára 2023 bol podľa prezidentky Zuzany Čaputovej najskorší možný termín, ktorý odporučil Odbor volieb, referenda a politických strán Ministerstva vnútra SR.
„Vychádza to totiž z lehôt potrebných pre hlasovanie zo zahraničia, a tiež z lehôt na samotnú prípravu referenda. Najneskorší termín referenda, na ktorý som ho mohla podľa ústavných lehôt vyhlásiť, bol 12. február 2023,” uviedla dnes na sociálnej sieti prezidentka. Dodala, že si vypočula, že termín konania referenda v sobotu 21. januára 2023 nie je podľa niektorých poslancov dobrý. Do úvahy podľa nej ešte pripadali termíny 28. január, 4. február a 11. február 2023. „Som zvedavá na diskusiu, v čom by boli tieto termíny lepšie. V počasí ťažko,“ tvrdí prezidentka.
Zuzana Čaputová na sociálnej sieti tiež uviedla, že nemohla vyhlásiť referendum len s jednou otázkou na sobotu 29. októbra 2022, teda v deň konania spojených komunálnych a župných volieb, a s druhou otázkou až po tom, čo by o nej rozhodol Ústavný súd SR. „Som viazaná petíciou v podobe, v akej mi bola doručená, teda s dvoma otázkami v jednej petícii. Ak by mi boli doručené dve petície, pre každú otázku samostatne, potom by bolo možné vyhlásiť dve referendá v rôznych termínoch,“ vysvetlila prezidentka. V závere ešte dodala, že najdôležitejšie je napísať referendové otázky v súlade s Ústavou SR.
Zdroj: (SITA, mt, vr)
Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Ruský vodca Vladimir Putin tvrdí, že Moskva je údajne pripravená uzavrieť mierovú dohodu, ale je to „právne nemožné“. Referuje o tom web glavcom.ua s odvolaním sa tlačovú konferenciu šéfa Kremľa.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.