Jedna z najväčších obnov ciest v kraji stojí 3 200 000 EUR. TOTO si vodiči myslia o obmedzeniach
V júli v roku 2021 bola odštartovaná rozsiahla rekonštrukcia medzi Moldavou nad Bodvou, Jasovom a Košicami. Celkovo sa jedna z najväčších obnov ciest dotýka siedmich obcí. Vodiči vnímajú obmedzenia a čas cesty sa kvôli obmedzeniam o niečo zvýšil.
Košický samosprávny kraj poskytol redakcii KOŠICE: DNES odpovede na niekoľko otázok. Projekt obnov vozoviek je celkovo rozdelený na dve etapy. Prvá etapa sa týka úseku cesty medzi Moldavou nad Bodvou a obcou Jasov a druhá etapa zahŕňa obnovu cesty z Jasova do Malej Idy. Celková suma za projekt by mala byť vo výške 3 200 000 eur a 1 060 000 eur je vyčlenených práve na prvú etapu úprav. „Projekt obnovy tejto cesty financuje Košický samosprávny kraj z Integrovaného regionálneho operačného programu,“ napísala pre KOŠICE: DNES Anna Terezková, vedúca komunikačného oddelenia a hovorkyňa predsedu KSK.
Kedy má byť projekt oficiálne dokončený?
„Druhá etapa rekonštrukcie, v rámci ktorej prechádza opravou úsek medzi Jasovom a Malou Idou, by mala byť dokončená do konca tohto roka,“ uvádza hovorkyňa a zároveň dodáva, že všetky rekonštrukcie sú spojené s obmedzeniami a KSK sa o nich snaží včas informovať. „Kraj aktuálne pracuje na druhej etape obnovy cesty, ktorá sa týka obcí Rudník, Nováčany, Hodkovce, Šemša a Malá Ida v smere do Košíc. Nový asfaltový koberec bude položený na úseku dlhom takmer 5 kilometrov. Aj tu bude upravené podložie a krajnice cesty. Zrekonštruovaná tiež bude križovatka v smere na obec Rudník. Na ceste pribudne meteostanica, ktorá bude zbierať meteorologické údaje a obrazové snímky,“ dopĺňa Terezková.

Zmeny nastanú aj na troch mostoch, prebudovaná bude aj križovatka a kruhový objazd v Malej Ide a niektoré úseky ciest by sa mali rozšíriť. Redakcia KOŠICE: DNES sa na názory na rekonštrukciu a dopravné obmedzenia pýtala aj obyvateľov z okolitých dedín. „Obmedzenia vnímam, ale pre rekonštrukciu sú dôležité, takže ich akceptujem,“ odpovedala jedna z respondentiek. Rekonštrukcia kvôli obmedzeniam a semaforom predstavuje časové zdržanie a teda dotýka sa všetkých vodičov, ktorí túto cestu absolvujú. Redakcia sa zaujímala aj o odpoveď na otázku, či už je podľa vodičov na ceste vidieť nejaké výsledky: „Áno, postupom času. Avšak nie som si istá, či boli niektoré rekonštrukcie potrebné z hľadiska kvality cesty. Možno by bolo lepšie natiahnuť nový asfalt ako len látať, plátať a upravovať krajnice cesty.“
Respondenti sa zhodli na tom, že opravy prinášajú časové obmedzenia a cesta cez tieto úseky im trvá o niečo dlhšie. “Úsek pred Malou Idou v smere od Košíc je vyfrézovaný ale asfalt chýba, takže ak to tam niekto nepozná, bude dosť prekvapený. Niektoré úseky ciest sú urobené iba do polovice jazdného pruhu, čo nedáva vôbec zmysel,” podotýka respondent a zároveň dodáva, že v istých úsekoch je rozdiel medzi starou a novou cestou citeľný aj viditeľný.
(VT)
Odporúčané články
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s. informuje cestujúcu verejnosť o mimoriadnej výluke električkovej dopravy na rýchlodráhe v úseku Pereš – Vstupný areál U.S.Steel z dôvodu nevyhnutného orezu stromov.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.