Jednotka v Košiciach nebude
Mnohí Košičania si pamätajú časy, kedy na Hlavnej ulici premávali električky. Jednou z liniek, ktoré do roku 1986 premávali na tomto úseku bola električka číslo 1. Cestujúci sa ňou mohli presúvať na trati medzi Štadiónom lokomotívy, cez Leninovu ulicu (súčasná Hlavná ulica) až po Obchodný dom Bajkal (dnes Važecká).
Po dokončení električkovej trate na Kuzmányho ulici električkovú trať na Hlavnej zrušili a linku číslo 1 presunuli na nový úsek. Koncom júna 1993 túto linku úplne zrušili a dodnes v Košiciach jednotka nepremáva.
Čitateľa košice:dnes zaujalo, prečo túto linku Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) neobnoví. „V meste je pritom sedem liniek, ktoré sú označené číslami 2 až 7, chýba číslo 8 , a potom je ešte deviatka,“ napísal nám čitateľ. Na prečíslovanie električiek sa podľa neho naskytne vhodná príležitosť po skončení rekonštrukcie tratí a opätovnom spustení električkovej dopravy na zmodernizovaných úsekoch.
Čitateľ navrhuje riešenie, podľa ktorého stačí premenovať linku 9 na linku 1: „Nevyžiadalo by to zmenu cestovného poriadku a linky by boli označené v poradí od 1 po 7.“
Podľa slov hovorkyne Dopravného podniku mesta Košice Michaely Karaffovej zmeniť číslovanie električiek nie je jednoduché a z dôvodu zaužívaných označení nateraz nie je potrebné meniť súčasný stav. „Každá linka má schválenú licenciu vydanú správnym orgánom, preto na zmenu nestačí nahradiť číslo linky iným,“ uviedla hovorkyňa. „Z dlhodobého hľadiska by pri prečíslovaní liniek mohlo dôjsť k pomýleniu cestujúcich, ktorí majú zaužívané trasy liniek z minulosti.“
(ke)
Foto: imhd
Odporúčané články
Predvianočné obdobie v Sečovciach sa tento rok nesie v znamení výnimočnej udalosti. V meste dnes slávnostne vysvätili nový drevený betlehem, ktorý sa stal nielen estetickou ozdobou námestia, ale predovšetkým hlbokým duchovným symbolom blížiacich sa sviatkov.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.