Juh odobril zmenu: Nelogické rozdelenie ulíc bude čoskoro minulosťou
V Barci si môžu vydýchnuť. Zmenu hraníc v ich prospech včera odklepli na zasadnutí južanského miestneho zastupiteľstva.
Zmenu musí ešte formálne schváliť aj zastupiteľstvo v Barci.
Ústretový krok
,,Stanovisko miestnej rady je pozitívne. Rovnako aj ja som dlhší čas za zmenu. Je to tak lepšie pre obyvateľov oboch ulíc aj pre nás ako mestskú časť,“ komentoval vývoj starosta Juhu Jaroslav Hlinka.
Narážal tým na fakt, že ulice Gavlovičova a Niklová sú doteraz rozdelené na dve časti, hranice vedú dokonca cez pozemky, či rovno domy. Navyše sú napojené na komunikačné a inžinierske siete Barce a nie Juhu.
,,Je nelogické, aby bola jedna časť ulice odtrhnutá od druhej. S tým súviseli aj problémy s údržbou verejného osvetlenia či ciest,“ dodal Hlinka.
Spokojný starosta
Hranica oboch mestských častí sa posunie na južnú časť oplotenia areálu VSS. Postoj južanských poslancov uvítal aj starosta Barce František Krištof. Nečudo, za posun hraníc bojoval niekoľko rokov.
,,Môj kolega Hlinka bol zmene naklonený už predtým, no blokovali to poslanci. Terajšiemu zastupiteľstvu sa to konečne podarilo. Obyvatelia dotknutých ulíc sa budú môcť konečne prihlásiť na trvalý pobyt u nás v Barci,“ reagoval Krištof.
Do roku 2006 bola zmena hraníc medzi mestskými časťami podmienená referendom. Po zmene zákona je na ťahu mesto. Keďže bude mať odporúčania oboch mestských častí, posledná časť posunu hraničnej čiary už bude na ňom.
(BM)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Rozsvietením vianočného stromčeka na Hlavnej ulici pri Immaculate a otvorením trhov sa začala v Košiciach šíriť sviatočná atmosféra. Pýtali sme sa preto Košičanov, aký rozpočet majú pripravený na kúpu vianočných darčekov.
Národné olympijské centrum plaveckých športov v Košiciach (NOCKE) upozorňuje na uzatvorenie bazénovej časti pre verejnosť, a to v dňoch 19. až 21. decembra.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.