Kiskova strana by podľa volebného modelu získala 10,8 percenta
Nová politická strana Andreja Kisku by podľa volebného modelu získala 10,8 percenta. Strana končiaceho prezidenta, ktorá ešte nemá zverejnené meno, by skončila na štvrtom mieste. Vyplýva to z volebného modelu agentúry AKO pre Hospodárske noviny z obdobia medzi 28. a 31. májom.
Prieskum sa delí na preferencie so stranou Andreja Kisku a bez nej. Najviac, 17,4 percenta by získal Smer-SD, na druhom mieste by skončila koalícia PS a Spolu-OD so ziskom 15,6 percenta a tretia ĽSNS by mala 13,8 percenta. SaS by sa umiestnila za Kiskovou stranou (8,8 percenta) na piatom mieste, nasleduje KDH (8,1 percenta), SNS (6,4 percenta). Sme rodina by mala podporu šiestich percent a OĽaNO 5,7 percenta, Most – Híd by vo voľbách dostal 3,6 percenta.
[ad][/ad]Podľa volebného modelu by voľby bez strany Andreja Kisku takisto vyhral Smer-SD so ziskom 18,7 percenta. Druhá by bola koalícia PS/Spolu-OD, ktorá by získala 18 percent. Tretia by skončila ĽSNS s takmer 15 percentami. Za nimi by nasledovala SaS (10,8 percenta), KDH (8,6 percenta), Sme rodina (7,3 percenta), SNS (7,2 percenta), OĽaNO (6,3 percenta). Do parlamentu by sa nedostal vládny Most – Híd (4,2 percenta).
Odporúčané články
Vianočné trhy na Hlavnej ulici sú opäť tu a s nimi aj vôňa škorice, vína a pečených dobrôt. Kým atmosféra láka ľudí do ulíc, mnohých zaujíma predovšetkým to, ako sa tento rok zmenili ceny. Pozreli sme sa preto priamo do stánkov a pripravili aktuálny prehľad toho, v akých cenách sa pohybujú najobľúbenejšie vianočné pochúťky a nápoje.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od obnovy úpravne vody v Stakčíne po výhru dvoch Košičaniek na svetovom šampionáte v kickboxe. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.