Kiskova strana by podľa volebného modelu získala 10,8 percenta
Nová politická strana Andreja Kisku by podľa volebného modelu získala 10,8 percenta. Strana končiaceho prezidenta, ktorá ešte nemá zverejnené meno, by skončila na štvrtom mieste. Vyplýva to z volebného modelu agentúry AKO pre Hospodárske noviny z obdobia medzi 28. a 31. májom.
Prieskum sa delí na preferencie so stranou Andreja Kisku a bez nej. Najviac, 17,4 percenta by získal Smer-SD, na druhom mieste by skončila koalícia PS a Spolu-OD so ziskom 15,6 percenta a tretia ĽSNS by mala 13,8 percenta. SaS by sa umiestnila za Kiskovou stranou (8,8 percenta) na piatom mieste, nasleduje KDH (8,1 percenta), SNS (6,4 percenta). Sme rodina by mala podporu šiestich percent a OĽaNO 5,7 percenta, Most – Híd by vo voľbách dostal 3,6 percenta.
[ad][/ad]Podľa volebného modelu by voľby bez strany Andreja Kisku takisto vyhral Smer-SD so ziskom 18,7 percenta. Druhá by bola koalícia PS/Spolu-OD, ktorá by získala 18 percent. Tretia by skončila ĽSNS s takmer 15 percentami. Za nimi by nasledovala SaS (10,8 percenta), KDH (8,6 percenta), Sme rodina (7,3 percenta), SNS (7,2 percenta), OĽaNO (6,3 percenta). Do parlamentu by sa nedostal vládny Most – Híd (4,2 percenta).
Odporúčané články
Prezident Pellegrini rozhodnutím nevyhlásiť referendum konal v rámci ústavou zverenej právomoci. Informovali o tom z Kancelárie prezidenta (KP) SR. O vyhlásenie referenda o zrušení sankcií proti Rusku hlavu štátu v petícii žiadali zástupcovia Slovenského hnutia obrody (SHO).
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.