Koľajnice sú v poriadku
Stredajší článok denníka KOŠICE:DNES o výhradách Košičanov i vodičov električiek voči niektorým miestam zrekonštruovaných tratí vyvolal reakciu mesta i zhotoviteľskej spoločnosti Eurovia SK. Odborníci absolvovali cestu električkami a tvrdia, že všetko je v poriadku.
Podľa hovorkyne magistrátu Lindy Šnajdárovej mesto i zhotoviteľ akceptujú všetky zmysluplné podnety od občanov. Preto sa rozhodli preveriť si cestovanie električkami na miestach, ktoré sa v článku spomínajú.
Pracovníci Eurovie SK sa po nich previezli už v utorok, žiadne výraznejšie výkyvy však nezaznamenali. „Reklamácia vibrácií električiek je subjektívneho charakteru. Napriek tomu však vykonáme opätovné meranie certifikovanými geodetmi a výsledky predložíme investorovi,“ uviedol riaditeľ košického závodu Eurovie Štefan Bálint.
[ad][/ad]Prísne kritériá a normy
V stredu sa po rovnakých úsekoch na novších aj starších typoch električiek previezli aj pracovníci magistrátu. „Ani oni nezaznamenali výrazné výkyvy električkových vozňov. Treba si uvedomiť, že ide o koľajové vozidlá jazdiace na kovových kolesách po kovových koľajniciach, preto sú mierne výkyvy električiek prirodzené,“ hovorí L. Šnajdárová.
Podľa jej slov uloženie nových koľajníc na modernizovaných tratiach podlieha veľmi prísnym technologickým kritériám a technickým normám. Robia sa rôzne zákonom predpísané skúšky vrátane skúšobných jázd električiek. Trať je daná do užívania pre verejnosť až po konečnom odsúhlasení príslušným dopravným úradom Košického samosprávneho kraja.
Čo na to dopravný podnik?
V spomínanom článku („Na nové koľajnice sa sťažujú cestujúci…“) sme okrem iného uviedli, že vibrácie električiek nám potvrdili aj vodiči električiek. Dokonca tvrdili, že preto bola na niektorých úsekoch znížená rýchlosť.
Na dôvody zníženia maximálnej rýchlosti na konkrétnych úsekoch sme sa pýtali Dopravného podniku mesta Košice. Podľa hovorkyne Michaely Karaffovej je maximálna rýchlosť pre električkovú dopravu v meste je 50 km/h, na vysokej koľaji, teda na rýchlodráhe do U.S.Steelu a na Južnej triede, je 60 km/h. „Nižšia rýchlosť je návesťami určená na 30 km/h na ulici B. Němcovej, v nočných hodinách na Južnej triede medzi zastávkami Astória – Stará nemocnica a na Sádlisku nad jazerom medzi zastávkami Ladožská a Rovníková. Na 40 km/h je znížená medzi zastávkami Verejný cintorín a Južná trieda 125 a medzi zastávkami Rozvojová a Autocamping,“ znela odpoveď. Prečo na spomínaných úsekoch rýchlosť znížili, sme sa však nedozvedeli.
[ad2][/ad2] [article slug=”na-nove-koajnice-sa-stazuju-cestujuci-i-vodici-elektriciek”][/article]Čítajte aj:
- V Košiciach nás počas víkendu čakajú ďalšie dopravné obmedzenia
- Pod električkovou traťou pri katastri praská asfalt
Odporúčané články
Webová stránka Českej tlačovej kancelárie (ČTK) sa stala terčom hackerského útoku, v dôsledku ktorého boli publikované falošné správy o zmarenom atentáte na novozvoleného slovenského prezidenta Petra Pellegriniho. Tieto udalosti sa odohrali v utorok okolo 11:00 h, keď sa na webe České noviny objavili dezinformácie, ktoré šokovali verejnosť.
Stovky ľudí sa v stredu 10. apríla prišlo v Starej Ľubovni rozlúčiť s Luciou, Sofiou a Katarínou, tromi gymnazistkami, ktoré prišli o život pri sobotnom (6. 4.) nešťastí v Spišskom Podhradí. Posledná rozlúčka sa konala v tamojšom gréckokatolíckom Chráme Matky ustavičnej pomoci.
Hokejová Tipos extraliga spoznala svojho prvého finalistu, ktorým sa stali hokejisti Nitry. Príležitosť vytvoriť finálový pár s corgoňmi mala Spišská Nová Ves, ktorá v Steel Aréne nastúpila s mečbalom, ten ale oceliari odvrátili výhrou 4:1 a vynútili si rozhodujúci siedmy duel.