Koľajnice sú v poriadku
Stredajší článok denníka KOŠICE:DNES o výhradách Košičanov i vodičov električiek voči niektorým miestam zrekonštruovaných tratí vyvolal reakciu mesta i zhotoviteľskej spoločnosti Eurovia SK. Odborníci absolvovali cestu električkami a tvrdia, že všetko je v poriadku.
Podľa hovorkyne magistrátu Lindy Šnajdárovej mesto i zhotoviteľ akceptujú všetky zmysluplné podnety od občanov. Preto sa rozhodli preveriť si cestovanie električkami na miestach, ktoré sa v článku spomínajú.
Pracovníci Eurovie SK sa po nich previezli už v utorok, žiadne výraznejšie výkyvy však nezaznamenali. „Reklamácia vibrácií električiek je subjektívneho charakteru. Napriek tomu však vykonáme opätovné meranie certifikovanými geodetmi a výsledky predložíme investorovi,“ uviedol riaditeľ košického závodu Eurovie Štefan Bálint.
[ad][/ad]Prísne kritériá a normy
V stredu sa po rovnakých úsekoch na novších aj starších typoch električiek previezli aj pracovníci magistrátu. „Ani oni nezaznamenali výrazné výkyvy električkových vozňov. Treba si uvedomiť, že ide o koľajové vozidlá jazdiace na kovových kolesách po kovových koľajniciach, preto sú mierne výkyvy električiek prirodzené,“ hovorí L. Šnajdárová.
Podľa jej slov uloženie nových koľajníc na modernizovaných tratiach podlieha veľmi prísnym technologickým kritériám a technickým normám. Robia sa rôzne zákonom predpísané skúšky vrátane skúšobných jázd električiek. Trať je daná do užívania pre verejnosť až po konečnom odsúhlasení príslušným dopravným úradom Košického samosprávneho kraja.
Čo na to dopravný podnik?
V spomínanom článku („Na nové koľajnice sa sťažujú cestujúci…“) sme okrem iného uviedli, že vibrácie električiek nám potvrdili aj vodiči električiek. Dokonca tvrdili, že preto bola na niektorých úsekoch znížená rýchlosť.
Na dôvody zníženia maximálnej rýchlosti na konkrétnych úsekoch sme sa pýtali Dopravného podniku mesta Košice. Podľa hovorkyne Michaely Karaffovej je maximálna rýchlosť pre električkovú dopravu v meste je 50 km/h, na vysokej koľaji, teda na rýchlodráhe do U.S.Steelu a na Južnej triede, je 60 km/h. „Nižšia rýchlosť je návesťami určená na 30 km/h na ulici B. Němcovej, v nočných hodinách na Južnej triede medzi zastávkami Astória – Stará nemocnica a na Sádlisku nad jazerom medzi zastávkami Ladožská a Rovníková. Na 40 km/h je znížená medzi zastávkami Verejný cintorín a Južná trieda 125 a medzi zastávkami Rozvojová a Autocamping,“ znela odpoveď. Prečo na spomínaných úsekoch rýchlosť znížili, sme sa však nedozvedeli.
[ad2][/ad2] [article slug=”na-nove-koajnice-sa-stazuju-cestujuci-i-vodici-elektriciek”][/article]Čítajte aj:
- V Košiciach nás počas víkendu čakajú ďalšie dopravné obmedzenia
- Pod električkovou traťou pri katastri praská asfalt
Odporúčané články
Pavol Slota, predseda národnej strany DOMOV, spolu s novinárkou Michalou Gánovskou navštívili vojnou postihnuté oblasti Donbasu, aby priniesli autentický pohľad na život v tejto konfliktne zóne. Ich cesta do Donecka, Avdejevky, Mariupolu a ďalších miest sa stala základom dokumentu Voľba národa – svedectvo z Donbasu.
Vianočné sviatky sú časom solidarity a pomoci tým, ktorí to najviac potrebujú. Mestská časť Košice – Juh organizuje v termíne od 18. novembra do 29. novembra 2024 potravinovú zbierku pod názvom „Daruj kilečko“. Jej cieľom je pripraviť štedrejšie Vianoce pre občanov v núdzi.
Mestská časť Košice – Nad jazerom sa tento rok prvýkrát zapojila do ušľachtilého projektu Ponožkový október. Cieľom tejto charitatívnej akcie je pomôcť ľudom bez domova a tým, ktorí žijú v zložitých podmienkach, zvládať kruté zimné obdobie bez nebezpečenstva omrzlín a v chladnom počasí. Najviac párov požiek doniesli deti z materskej školy na Dneperskej ulici.