Koľko a kde budeme platiť za parkovanie?
Okrem rozkopaného centra mesta kvôli rekonštrukciám električkových tratí je už roky boľavým miestom Košíc parkovanie v širšom centre mesta a už aj na sídliskách. Poslanci dnes rokovali o tom, či prijmú harmonogram plnenia koncepcie riešenia statickej dopravy, ktorú predložila spoločnosť EEI.
Návrh bratislavskej firmy spočíva najmä v rozšírení zóny plateného parkovania. Podľa nového by mala zaberať priestor ohraničený ulicami Letná na severe, Mudroňova na juhu, Štítová na západe a železničná trať na juhu. Zmení sa cena za krátkodobé parkovanie v spoplatnenej zóne, namiesto jednotného 1 eura sa zavedú ceny od 0,5 do 1,5 eura za hodinu. Obyvatelia si budú musieť kúpiť rezidentské karty za 35 eur na prvé auto, 70 eur za druhé a 150 eur za tretie auto, mali by však mať možnosť pohodlne zaparkovať neďaleko bydliska.
Či sa poslanci mestského zastupiteľstva (MZ) odhodlali v situácii, keď je doprava oblasťou, ktorá najviac vytáča Košičanov, odhlasovať ďalšie poplatky, to sme sa do uzávierky dnešného čísla novín košice.dnes nedozvedeli.
Starostovia mestských častí, ktorých sa úpravy parkovania najviac dotknú, koncepciu podporujú. “Nie je síce ideálna, máme k nej viacero pripomienok, ale celkovo si myslím, že by to bol začiatok riešenia dlhodobého problému. Prekáža nám však napríklad návrh kompletného spoplatnenia parkoviska pri OC Astória na Južnej triede. Navrhujeme prvú polhodinu až hodinu bezplatne, aby nemuseli platiť tí, ktorí si tam prídu len nakúpiť,” hovorí starosta mestskej časti Košice-Juh Jaroslav Hlinka.
Podobný názor má aj starosta mestskej časti Košice-Sever Marián Gaj. “Zahlasujem za koncepciu, ale tiež s niekoľkými pripomienkami, napríklad k spoplatneniu parkoviska pri OC Merkúr. Riešiť problém však treba a aj po schválení máme možnosť v prípade potreby niektoré ustanovenia meniť či doplniť,” tvrdí M. Gaj. O výsledku rokovania o tomto bode dnešného programu MZ budeme čitateľov informovať.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Počas nasledujúceho víkendu dôjde k zmene času zo zimného na letný. Hlavným cieľom zavedenia stredoeurópskeho letného času bolo šetrenie energie a lepšie využívanie prirodzeného denného svetla.
Na sídlisku KVP sa rozšírili možnosti športovania vďaka novým prírastkom v podobe TeQ One stolov a minifutbalových ihrísk Octago. Tieto novinky sú výsledkom úspešnej iniciatívy Občianskeho združenia občanov sídliska KVP, ktoré získalo finančné prostriedky od Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.
Elektrifikácia jednokoľajného železničného úseku na Zemplíne Bánovce nad Ondavou – Humenné v dĺžke 33,5 kilometra vrátane rekonštrukcie jeho časti, pokračuje podľa plánu a bez väčších problémov. Ministerstvo dopravy SR to potvrdilo po stredajšom (10. 4.) kontrolnom dni na stavbe Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).