Koľko a kde budeme platiť za parkovanie?
Okrem rozkopaného centra mesta kvôli rekonštrukciám električkových tratí je už roky boľavým miestom Košíc parkovanie v širšom centre mesta a už aj na sídliskách. Poslanci dnes rokovali o tom, či prijmú harmonogram plnenia koncepcie riešenia statickej dopravy, ktorú predložila spoločnosť EEI.
Návrh bratislavskej firmy spočíva najmä v rozšírení zóny plateného parkovania. Podľa nového by mala zaberať priestor ohraničený ulicami Letná na severe, Mudroňova na juhu, Štítová na západe a železničná trať na juhu. Zmení sa cena za krátkodobé parkovanie v spoplatnenej zóne, namiesto jednotného 1 eura sa zavedú ceny od 0,5 do 1,5 eura za hodinu. Obyvatelia si budú musieť kúpiť rezidentské karty za 35 eur na prvé auto, 70 eur za druhé a 150 eur za tretie auto, mali by však mať možnosť pohodlne zaparkovať neďaleko bydliska.
Či sa poslanci mestského zastupiteľstva (MZ) odhodlali v situácii, keď je doprava oblasťou, ktorá najviac vytáča Košičanov, odhlasovať ďalšie poplatky, to sme sa do uzávierky dnešného čísla novín košice.dnes nedozvedeli.
Starostovia mestských častí, ktorých sa úpravy parkovania najviac dotknú, koncepciu podporujú. “Nie je síce ideálna, máme k nej viacero pripomienok, ale celkovo si myslím, že by to bol začiatok riešenia dlhodobého problému. Prekáža nám však napríklad návrh kompletného spoplatnenia parkoviska pri OC Astória na Južnej triede. Navrhujeme prvú polhodinu až hodinu bezplatne, aby nemuseli platiť tí, ktorí si tam prídu len nakúpiť,” hovorí starosta mestskej časti Košice-Juh Jaroslav Hlinka.
Podobný názor má aj starosta mestskej časti Košice-Sever Marián Gaj. “Zahlasujem za koncepciu, ale tiež s niekoľkými pripomienkami, napríklad k spoplatneniu parkoviska pri OC Merkúr. Riešiť problém však treba a aj po schválení máme možnosť v prípade potreby niektoré ustanovenia meniť či doplniť,” tvrdí M. Gaj. O výsledku rokovania o tomto bode dnešného programu MZ budeme čitateľov informovať.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.