Koľko a kde budeme platiť za parkovanie?
Okrem rozkopaného centra mesta kvôli rekonštrukciám električkových tratí je už roky boľavým miestom Košíc parkovanie v širšom centre mesta a už aj na sídliskách. Poslanci dnes rokovali o tom, či prijmú harmonogram plnenia koncepcie riešenia statickej dopravy, ktorú predložila spoločnosť EEI.
Návrh bratislavskej firmy spočíva najmä v rozšírení zóny plateného parkovania. Podľa nového by mala zaberať priestor ohraničený ulicami Letná na severe, Mudroňova na juhu, Štítová na západe a železničná trať na juhu. Zmení sa cena za krátkodobé parkovanie v spoplatnenej zóne, namiesto jednotného 1 eura sa zavedú ceny od 0,5 do 1,5 eura za hodinu. Obyvatelia si budú musieť kúpiť rezidentské karty za 35 eur na prvé auto, 70 eur za druhé a 150 eur za tretie auto, mali by však mať možnosť pohodlne zaparkovať neďaleko bydliska.
Či sa poslanci mestského zastupiteľstva (MZ) odhodlali v situácii, keď je doprava oblasťou, ktorá najviac vytáča Košičanov, odhlasovať ďalšie poplatky, to sme sa do uzávierky dnešného čísla novín košice.dnes nedozvedeli.
Starostovia mestských častí, ktorých sa úpravy parkovania najviac dotknú, koncepciu podporujú. “Nie je síce ideálna, máme k nej viacero pripomienok, ale celkovo si myslím, že by to bol začiatok riešenia dlhodobého problému. Prekáža nám však napríklad návrh kompletného spoplatnenia parkoviska pri OC Astória na Južnej triede. Navrhujeme prvú polhodinu až hodinu bezplatne, aby nemuseli platiť tí, ktorí si tam prídu len nakúpiť,” hovorí starosta mestskej časti Košice-Juh Jaroslav Hlinka.
Podobný názor má aj starosta mestskej časti Košice-Sever Marián Gaj. “Zahlasujem za koncepciu, ale tiež s niekoľkými pripomienkami, napríklad k spoplatneniu parkoviska pri OC Merkúr. Riešiť problém však treba a aj po schválení máme možnosť v prípade potreby niektoré ustanovenia meniť či doplniť,” tvrdí M. Gaj. O výsledku rokovania o tomto bode dnešného programu MZ budeme čitateľov informovať.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Na sneme Progresívneho Slovenska (PS), ktorý sa konal v Košiciach, bol Michal Šimečka opätovne zvolený za predsedu hnutia. Vo voľbách, kde bol jediným kandidátom, získal podporu 155 z 161 hlasujúcich delegátov. Šimečka, ktorý hnutie vedie od mája 2022, si upevnil svoju pozíciu s cieľom viesť PS počas nasledujúcich dvoch rokov a sústrediť sa na porážku Smeru-SD v budúcich parlamentných voľbách.
V sobotu 27. apríla sa Košičania budú môcť previezť historickými električkami T1 a T2. Ako informoval Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), táto kyvadlová doprava bude premávať na trase linky číslo 2, teda medzi Havlíčkovou a Staničným námestím.
Napätie v Košickom samosprávnom kraji (KSK) eskalovalo po tom, čo krajská prokuratúra upozornila na porušenie zákona predsedom KSK, Rastislavom Trnkom. Trnka je obvinený z neoprávneného zverenia vedenia Správy ciest KSK Petrovi Vaľkovi v novembri minulého roka.