Kolóny pri plavárni
Jedným z miest, kde sa tvoria kolóny vozidiel v centre Košíc, je aj križovatka pred krytou plavárňou. Často, najmä v špičke, siahajú až pod most pri Jakabovom paláci.
Cesta zo Štefánikovej smerom ku Jantárovej ulici je hlavným ťahom. V špičke ňou idú tisíce vozidiel. Problémy robí svetelný semafor pri krytej plavárni. Je na ňom navolená prednostná jazda električiek zo stanice. Keď sa priblížia ku križovatke, vždy dostanú prednosť a zrušia aj zelenú autám v spomínanom smere. Ak ide viac električiek po sebe, zelená vypadne na hlavnom ťahu aj niekoľkokrát.
Koniec kolóny v zákrute
„Preferencia električkovej dopravy bola podmienkou pre pridelenie eurofondov na rekonštrukciu tratí,“ obhajovala súčasný stav hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Dopravná polícia v súvislosti s kolónami siahajúcimi v nebezpečnej zákrute až popod most tvrdí, že účastník cestnej premávky je povinný prispôsobiť svoje správanie a rýchlosť jazdy poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky.
Riešenie existuje
Riešenie, aby sa kolóny netvorili, však existuje. „V minulosti bola dohoda medzi dopravným podnikom a mestom Košice taká, aby električky odchádzajúce zo stanice chodili v určitých intervaloch a nie pokope dve aj tri za sebou. Toto by bolo dobré doriešiť aj v súčasnosti, lebo nastávajú ozaj časové úseky, keď v priebehu troch, štyroch minút prejdú križovatkou aj tri súpravy a v tom čase stojí automobilová doprava z koryta v smere ku križovatke,“ povedal nám dopravný inžinier Pavel Titl.
S preferenciou mestskej hromadnej dopravy sa budú vodiči stretávať na všetkých zrekonštruovaných električkových tratiach.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Na Slovensku pribudnú tri psychosociálne centrá, určené budú pre ľudí s úzkosťou, depresiou, traumou či vyhorením. Informovala o tom organizácia Tenenet o.z, ktorá tieto centrá otvorí. Napriek tomu, že na slovensku existujú psychosociálne služby, odborníci upozorňujú, že kapacity a regionálne pokrytie sú stále nedostatočné.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.