Končia trolejbusy v Košiciach?
Na snahy vedenia košických dopravcov utlmiť v meste trolejbusovú dopravu ako ekonomicky neefektívnu si Košičania dobre pamätajú. Počas rekonštrukcie tieto ekologické dopravné prostriedky nepremávajú. Budú ešte vôbec?
Túto otázku si kladú viacerí naši čitatelia. Zdá sa, že na to majú dôvod. Viaceré križovatky na rekonštruovanej električkovej trati sú už ukončené, ale trolejbusové troleje tam zatiaľ akosi nevidieť.
Čitatelia sa pýtajú
“Po internete už kolujú dohady, že je to preto, lebo sa už po ukončení rekonštrukcie s návratom trolejbusov neráta. Tak ako je to? Budú sa trolejbusové troleje ťahať až spolu s celou Štúrovou a potom križovatky dokončené ešte nie sú, alebo je to skutočne koniec trolejbusov v Košiciach?” pýta sa náš čitateľ.
Chcú nové vozidlá
S otázkou o budúcnosti trolejbusovej dopravy sme sa obrátili na Dopravný podnik mesta Košice. Podľa odpovede dopravcov sa s trolejbusmi počíta aj naďalej.
„Súčasné trolejbusy sú morálne aj technicky zastaralé, preto je naším záujmom obnoviť ich vozový park. Keďže podnik nedisponuje finančnými prostriedkami, ktoré by na to postačovali, snažíme sa ich získať z operačných programov ministerstva životného prostredia,” povedala hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Reagovali na vyhlásené výzvy
Podnik podľa nej už zaslal žiadosti na dve vyhlásené výzvy a zároveň vyhlásil verejné obstarávanie na nákup nových ekologických trolejbusov.
„Žiaľ, musíme skonštatovať, že podľa našich skúseností a aj skúseností iných dopravcov, na Slovensku trh na trolejbusy v súčasnosti neexistuje. Možnosti na získanie finančných prostriedkov a vyhlásenie nového verejného obstarávania však pozorne sledujeme ďalej,“ dodáva Karaffová.
Trolejbusy v číslach:
Počet trolejbusových liniek – 3 Počet trolejbusov – 27 Dĺžka liniek – 25,3 km Počet prepravených osôb za rok – 7,5 mil.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Deň boja za slobodu a demokraciu ako štátny sviatok si 17. novembra pripomíname od roku 2001. Parlament 25. októbra 2001 schválil poslanecký návrh novely zákona o štátnych sviatkoch, pod ktorý sa podpísali poslanci SMK, KDH, DS a LDU. Dovtedy bol 17. november na Slovensku na rozdiel od Českej republiky len pamätným dňom.
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.

