KONIEC VIANOČNÉHO obdobia bude v nedeľu 7. januára 2024
Vianočné obdobie je najkratším liturgickým obdobím cirkevného roka. Začína sa večer 24. decembra vigíliou, čiže predvečerom sviatku.

BIBLICKÁ TRADÍCIA
Tradícia vigílnych slávení pochádza zo židovstva, v ktorom sa deň začína predchádzajúcim večerom. Preto sa slávnostné vianočné omše slúžia o polnoci z 24. na 25. decembra. Nadväzuje to aj na biblickú tradíciu, podľa ktorej sa Ježiš narodil v noci.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Vianočné obdobie je najkratším liturgickým obdobím cirkevného roka
Hlavná omša je však až na druhý deň predpoludním, na Sviatok Božieho narodenia, ktorý je najdôležitejším dňom Vianoc. Ich druhým vrcholom je slávnosť Zjavenia Pána, čiže Troch kráľov 6. januára. Pripomína Božie zjavenie sa svetu vo svojom novonarodenom synovi. Ním sa vianočné obdobie chýli ku koncu, pretože nedeľu po Troch kráľoch stanovila cirkev ako posledný vianočný deň.
ZAČIATOK PÔSTNEHO OBDOBIA
Po vianočnom období nasleduje v kresťanskej liturgii cezročné obdobie. Po ňom sa 40 dní pred Veľkou nocou začína Popolcovou stredou pôstne obdobie. Zelený štvrtok otvára Veľkonočné obdobie, ktoré sa končí ôsmou veľkonočnou nedeľou, čiže sedem týždňov po Veľkej noci. Obdobie do začiatku Adventu, čiže prípravy na Vianoce štyri nedele pred 24. decembrom, znova vypĺňa cezročné obdobie.
(sita, mt)
Odporúčané články

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) informuje cestujúcich o dôležitých zmenách v mestskej hromadnej doprave, ktoré vstúpia do platnosti od nedele 1. júna 2025. Zmeny sa dotýkajú najmä autobusovej linky č. 35, ako aj špeciálnej prevádzky počas podujatí ku Dňu detí.

V mestskej časti Košice – Sídlisko KVP prebiehajú práce, ktoré obyvateľom prinesú kvalitnejšie a súvislejšie chodníky. Na Húskovej ulici č. 9 – 13 a za Zombovou ulicou č. 43 momentálne spoločnosť TEHO realizuje havarijné opravy teplovodného potrubia.

Mesto Košice v spolupráci s BPMK už niekoľko rokov vykonáva plošnú opravu dlažby v celej centrálnej mestskej zóne. Za uplynulých päť rokov bolo na tento účel vynaložených takmer 2,5 milióna eur. K nadmernému opotrebovaniu a znehodnocovaniu dlažby a prislúchajúcich odvodňovacích žľabov dochádza okrem poveternostných vplyvov aj kvôli častým prejazdom nákladných a osobných áut.