Korčok: Nesúhlasíme, aby sa kamionisti preukazovali testom pri vstupe do Nemecka
Slovensko nesúhlasí, aby sa museli slovenskí vodiči nákladnej dopravy preukazovať testom na ochorenie COVID-19 pri vstupe do Nemecka. Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí (MZVEZ) SR Ivan Korčok (nominant SaS) preto intervenoval proti tomuto rozhodnutiu nemeckej vlády a kontaktoval svojho nemeckého partnera – ministra zahraničných vecí Heika Maasa. Požiadavky Slovenskej republiky boli v sobotu v Berlíne nemeckej strane oficiálne komunikované aj diplomatickou nótou. TASR o tom informoval tlačový odbor MZVEZ SR.
[ad][/ad]“Žiadame o upustenie od požiadavky na preukázanie sa 48-hodinovým testom pre vodičov nákladnej dopravy pri vstupe do Nemecka. Toto opatrenie bude spôsobovať obrovský problém, pre našich vodičov je prakticky ťažko realizovateľné a je veľmi pravdepodobné, že spustí reťazovú reakciu aj u ostatných krajín,” uviedol Korčok.
V súvislosti s rozhodnutím nemeckých úradov zaradiť Slovensko medzi rizikové krajiny pre šírenie nových mutácií nového koronavírusu Korčok nemeckého ministra ubezpečil, že slovenská vláda robí všetko pre zvládnutie nepriaznivej situácie a chápe, že každá krajina sa snaží brániť proti prenosu vírusu cez hranice.
V koordinácii s ministrom dopravy SR Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina) sa minister Korčok obrátil aj na eurokomisára Maroša Šefčoviča so žiadosťou o tlmočenie žiadosti Slovenska Komisii Európskej únie, aby urýchlene vyhodnotila, či nemecké požiadavky na predkladanie testov pri nákladnej doprave sú v súlade so zavedením a fungovaním tzv. zelených pásov. Tie sú základným predpokladom na zabezpečenie nepretržitých dodávok vo vnútornom trhu Európskej únie.
[ad2][/ad2]“Naše ekonomiky sú úzko prepojené, v súčasnosti sme výrazne postihnutí dôsledkami koronavírusu, a preto vyzývam, aby sme sa v Európskej únii vyhli krokom, ktoré budú viesť k recipročným opatreniam a ďalšiemu narušeniu vnútorného trhu,” skonštatoval šéf slovenskej diplomacie.
Minister dopravy SR Andrej Doležal na sociálnej sieti vyhlásil, že nákladná doprava v Európe nesmie zastať. Podmienky zo strany Nemecka, aby sa vodiči nákladnej dopravy registrovali a mali odpoved nie starší ako 48 hodín (vrátane tranzitu), považuje v praxi za nerealizovateľné. “Predstavuje to vážne ohrozenie obchodu a výmeny tovarov medzi Slovenskom a Nemeckom,” upozornil Doležal. Takýto krok, ako tvrdí, môže mať lavínový efekt, ktorý ochromí život v mnohých ďalších krajinách. Minister pripomína, že nákladná doprava v rámci Európskej únie funguje v takzvanom green lanes, čo je základným predpokladom na zabezpečenie nepretržitých dodávok vo vnútornom trhu Únie. “Obmedzenie čo i len jednej dopravnej tepny môže mať ďalekosiahle následky,” upozornil Doležal.
(KMK)
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Košice sa stali centrom boja za ochranu ľudského života, keďže sa tu v nedeľu uskutočnil štvrtý Národný pochod za život. Tento pochod, ktorého cieľom je chrániť každého človeka od jeho počatia až po prirodzenú smrť, prilákal podľa organizátorov okolo 40 000 účastníkov.
Predseda vlády Robert Fico nepočul od predstaviteľov Progresívneho Slovenska a Kresťanskodemokratického hnutia žiadne konkrétne návrhy na konsolidáciu verejných financií. Po dnešnom stretnutí s lídrami týchto opozičných strán uviedol, že obe strany uznávajú nevyhnutnosť konsolidácie, avšak neponúkajú žiadne riešenia.
Mesto Košice spustilo proces odbornej analýzy, ktorej cieľmi sú hodnotenie súčasného modelu výkonu a kompetencií mesta a mestských častí a hľadanie optimálneho riešenia pre efektívnejšie a hospodárnejšie fungovanie. Tento krok je reakciou na potrebu zlepšenia kvality a dostupnosti verejných služieb, ako aj na zabezpečenie spravodlivého a transparentného financovania samotného mesta i mestských častí.