Košický kraj osadí na moste pri Sirníku dočasné premostenie
Košický samosprávny kraj osadí na moste cez rieku Ondavu pri Sirníku (okr. Trebišov) dočasné premostenie, ktoré by malo mať dĺžku približne 20 metrov. Prechádzať po ňom bude možné do začiatku výstavby nového mosta. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.
„Tento úsek je jedným z hlavných ťahov v smere na Kráľovský Chlmec či Veľké Kapušany. Hoci je bezpečnosť na prvom mieste, uvedomujeme si, že jeho úplná uzávera komplikuje situáciu obyvateľom priľahlých obcí. Snažili sme sa preto nájsť riešenie, ktoré by vrátilo dopravu čo najskôr na most. Tento most je jedným z najdlhších v našom kraji, má takmer 200 metrov. Nie je preto možné premostiť celý tok rieky Ondava. Podľa vyjadrenia statika však môžeme osadiť premostenie v časti mosta, ktorá bude zbúraná. Dočasne tak bude možný prejazd týmto úsekom,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Premostenie bude osadené po demolácii poškodenej časti mosta v druhej polovici augusta. Ak práce pôjdu bez väčších zdržaní, doprava by mala byť presmerovaná na mostné provizórium začiatkom septembra. Premávku bude v tomto období riadiť svetelná signalizácia. Po premostení budú môcť prechádzať vozidlá s nosnosťou do 10 ton a znížená bude aj rýchlosť jazdy.
Košický samosprávny kraj v súčasnosti pracuje na určení predpokladanej hodnoty zákazky na búracie práce aj zabezpečení dočasného premostenia. V júli bude prebiehať verejné obstarávanie na realizátora búracích prác a dodávateľa premostenia, poškodené nosníky budú odstránené v priebehu augusta. Vzhľadom na zhoršenie stavebno-technického stavu mosta sa navýšia náklady kraja na jeho rekonštrukciu. Kým pôvodná odhadovaná cena rekonštrukcie predstavovala 2,6 milióna eur, v súčasnosti by sa mali náklady vyšplhať na približne 4 milióny eur.
Most nad riekou Ondava pri obci Sirník je uzavretý od 21. júna, po tom, čo prasklo sedem z jedenástich nosníkov v jednom z polí mosta. Obchádzka aktuálne vedie cez obce Zemplínsky Branč, mesto Trebišov a ďalej po trase Trhovište a Oborín. Dĺžka obchádzkovej trasy je 43 kilometrov.
Zdroj: (SITA/jl)
Odporúčané články
Ako sme nedávno informovali, v Mestskej časti Západ sa rozmohli prípady vykrádania áut. Počet vlámačiek stúpol až štvornásobne a šíria sa dohady, že by to mohli mať na svedomí organizované skupiny. Oslovili sme starostu MČ Západ Marcela Vrchotu s otázkami, kedy by mohli začať dohliadať na bezpečnosť v rizikových oblastiach žandári aj ako sa dá predchádzať ďalším podobným prípadom.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.

