Križovatku pri Krajskom súde úplne nezatvoria
Košických vodičov čakajú v súvislosti s modernizáciou električkových tratí ďalšie obmedzenia, tentoraz na križovatke Štúrova – Žižkova – Kuzmányho.
Ako po dnešnom kontrolnom dni informoval Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu, zhotoviteľská firma Eurovia SK žiadala pre nevyhnutné práce na výstavbe kábelovodu v križovatke jej úplnú uzáveru. Mesto ako investor stavby to však striktne odmietlo a požiadalo zhotoviteľa, aby našiel iné riešenie, ktoré by znamenalo čo najmenšie možné obmedzenia pre vodičov i chodcov.
„Úplná uzávera by veľmi skomplikovala dopravu nielen na tejto mimoriadne vyťaženej križovatke, ale v celom meste. Veľký problém by to znamenalo aj pre mestskú hromadnú dopravu. Nevyhnutné práce sa budeme snažiť robiť na etapy. Vynasnažíme sa všetko nastaviť tak, aby aj napriek tomu že to bude pre ľudí obmedzujúce, bola križovatka prejazdná aspoň v obmedzenom režime,“ zdôraznil viceprimátor Martin Petruško.
Eurovia SK bude podľa slov riaditeľa košického závodu Eurovie SK Štefana Bálinta žiadosť investora neuzavrieť celkom križovatku pri budove Krajského súdu plne akceptovať.
Zmeny v organizácii dopravy na spomínanom úseku začnú podľa M. Sambora pravdepodobne už v priebehu budúceho týždňa. Mesto o nich bude motoristickú verejnosť včas a podrobne informovať.
[ad][/ad]Odporúčané články
Farnosť sv. Alžbety už čoskoro predstaví v Dóme sv. Alžbety nový oltárny celok, Oltár Poslednej večere. Ide o rekonštrukčnú prezentáciu zaniknutého Oltára Poslednej večere. Ako farnosť objasnila, spraví tak pri príležitosti vrcholiaceho jubilejného roka, na sviatok patrónky mesta sv. Alžbety Uhorskej a pri príležitosti životného jubilea košického arcibiskupa Bernarda Bobera.
Väčšina Slovákov pociťuje nostalgiu za obdobím socializmu. Až 60 percent obyvateľov verí, že život v bývalom režime bol lepší ako dnes. Podľa prieskumu DEKK Inštitútu má pozitívny obraz o socializme približne 65 percent ľudí, zatiaľ čo len niečo vyše 28 percent si myslí, že za socializmu bolo horšie než dnes. Údaje odhaľujú komplexné príčiny tohto javu a upozorňujú na riziká, ktoré z neho pre súdržnosť spoločnosti vyplývajú. Anketou na našej facebookovej stránke sme chceli zistiť, aký názor majú Košičania.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


