Meškajúci SMS lístok môže stornovať pokutu
Nepríjemnú skúsenosť so zakúpením SMS lístka na MHD v Košiciach z konca júna opísal cestujúci na Facebooku.
Marcel Tokár uviedol, že o 14.31 poslal SMS na DPMK, ktorou si chcel kúpiť lístok na autobus. Spätná správa mu prišla až o 15.19 v znení, že má platný hodinový prestupný lístok od 14.32 do 15.32.
„Na zastávke v pravidlách sa pritom píše, že do autobusu bez spätnej SMS vojsť nesmiem. To je vtip?“ napísal na sociálnej sieti. Pod príspevkom sa rozbehla diskusia, v ktorej ďalší cestujúci opisovali podobné skúsenosti.
DPMK problém s nákupom SMS lístka priznal. Podľa podniku vznikol u dodávateľa služby.

Problém s internetom
„Bol spôsobený technickým problémom na strane poskytovateľa internetového pripojenia pre spoločnosť Mediatex ako dodávateľa služby SMS CL pre DPMK, a.s. Pri SMS cestovnom lístku platí povinnosť nastúpiť s prijatým lístkom a nevieme ovplyvniť takéto technické problémy,“ uviedla hovorkyňa DPMK Daniela Dlugošová.
Čo ak ale cestujúci nemá možnosť si zakúpiť lístok v automate alebo u vodiča? „V takýchto prípadoch vieme dodatočne dohľadať čas, kedy cestujúci zaslal žiadosť o SMS lístok a čas, kedy sa vo vozidle vykonávala prepravná kontrola. Ak cestujúci pri kontrole nevedel preukázať lístok, v tomto konkrétnom prípade (doručenie neskoro, ale s časom platným pre čas prepravnej kontroly) po prešetrení by došlo samozrejme k stornu sankcie,“ dodáva Dlugošová.
[ad][/ad]Odporúčané články
Koncom decembra sa presúva celé Slovensko zo západu na východ a naopak. Zaujímalo nás preto, čo je pre cestujúcich najlepším riešením, aby sa dostali pred a počas sviatkov za svojimi blízkmi. Prinášame informácie o tom, v ktorých vlakoch sa odporúča zakúpiť miestenku a kde je to povinné.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.
Pýtali sme sa Košičanov, aká polievka nesmie chýbať na ich sviatočnom štedrovečernom stole. Zisťovali sme, či prevláda tradičná vianočná kapustnica alebo šošovicová polievka, ktorá je zvyčajne spojená so symbolom bohatstva v novom roku.