Minimálna hodnota stravných lístkov sa od mája zvýši. Aká bude ich hodnota?
Minimálna hodnota stravných lístkov sa od mája tohto roka pre státisíce zamestnancov zvýši zo súčasných 3,83 eura na 4,50 eura. Od začiatku budúceho mesiaca sa totiž začína uplatňovať opatrenie rezortu práce, podľa ktorého stravné v prípade pracovnej cesty v dĺžke 5 až 12 hodín stúpne zo súčasných 5,10 eura na 6 eur. Najnižšia hodnota gastrolístka pritom tvorí 75 percent stravného poskytovaného pri pracovnej ceste v trvaní 5 až 12 hodín.
Najnižšia hodnota gastrolístka naposledy vzrástla od júla 2019. Parlament totiž v máji 2020 schválil novelu zákona o cestovných náhradách, ktorou sa zvyšovanie súm stravného v rokoch 2020 a 2021 pozastavilo. Za základňu pri aktuálnom zvýšení stravného sa považuje február 2019, teda mesiac, na základe ktorého sa naposledy zvyšovali sumy stravného. „Mesačný kumulovaný index cien jedál a nealkoholických nápojov v reštauračnom stravovaní za december 2021 dosiahol hodnotu 117,5 %, čo predstavuje oproti základni zvýšenie o 17,5 percentuálneho bodu,” tvrdí rezort práce a sociálnych vecí.
Suma stravného pri pracovnej ceste v dĺžke 5 až 12 hodín pôjde od mája nahor zo súčasných 5,10 eura na 6 eur za každý deň, stravné pri pracovnej ceste trvajúcej od 12 do 18 hodín sa zvýši zo 7,60 eura na 9 eur a pri pracovnej ceste presahujúcej 18 hodín pôjde o nárast zo súčasných 11,60 eura na 13,70 eura.
Zdroj: (SITA, qq;su)
Odporúčané články
Od dnešného dňa platí na území Tatranského národného parku (TANAP) sezónna uzávera, potrvá do 30. apríla. Jej hlavným dôvodom je ochrana prírodného prostredia, fauny a flóry, najmä však chránených živočíchov.
V košickej mestskej časti Juh sa opäť niesla vôňa čerstvo upečeného koláča, keď sa mladá generácia spojila so seniorkami, aby spolu pripravili tradičný domáci slivkový koláč. Projekt Pečie celý Juh je nielen o pečení, ale aj o prepájaní skúseností a tradícií medzi generáciami.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.