Minimálna hodnota stravných lístkov sa od mája zvýši. Aká bude ich hodnota?
Minimálna hodnota stravných lístkov sa od mája tohto roka pre státisíce zamestnancov zvýši zo súčasných 3,83 eura na 4,50 eura. Od začiatku budúceho mesiaca sa totiž začína uplatňovať opatrenie rezortu práce, podľa ktorého stravné v prípade pracovnej cesty v dĺžke 5 až 12 hodín stúpne zo súčasných 5,10 eura na 6 eur. Najnižšia hodnota gastrolístka pritom tvorí 75 percent stravného poskytovaného pri pracovnej ceste v trvaní 5 až 12 hodín.
Najnižšia hodnota gastrolístka naposledy vzrástla od júla 2019. Parlament totiž v máji 2020 schválil novelu zákona o cestovných náhradách, ktorou sa zvyšovanie súm stravného v rokoch 2020 a 2021 pozastavilo. Za základňu pri aktuálnom zvýšení stravného sa považuje február 2019, teda mesiac, na základe ktorého sa naposledy zvyšovali sumy stravného. „Mesačný kumulovaný index cien jedál a nealkoholických nápojov v reštauračnom stravovaní za december 2021 dosiahol hodnotu 117,5 %, čo predstavuje oproti základni zvýšenie o 17,5 percentuálneho bodu,” tvrdí rezort práce a sociálnych vecí.
Suma stravného pri pracovnej ceste v dĺžke 5 až 12 hodín pôjde od mája nahor zo súčasných 5,10 eura na 6 eur za každý deň, stravné pri pracovnej ceste trvajúcej od 12 do 18 hodín sa zvýši zo 7,60 eura na 9 eur a pri pracovnej ceste presahujúcej 18 hodín pôjde o nárast zo súčasných 11,60 eura na 13,70 eura.
Zdroj: (SITA, qq;su)
Odporúčané články
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

