Ministerstvo vnútra odporúča využiť elektronické služby hlavne pri evidencii vozidiel
Oddelenia dokladov Policajného zboru pred letnou dovolenkovou sezónou čelia náporu žiadateľov o cestovné doklady, dôsledkom čoho sú dlhé čakacie doby. Ministerstvo vnútra SR (MV SR) preto odporúča všetkým, hlavne na úseku evidencie vozidiel v maximálne možnej miere využívať elektronické služby, vďaka čomu možno ušetriť čas i správne poplatky. V tlačovej správe o tom informoval tlačový odbor rezortu vnútra.
„Slováci sa rozhodli cestovať a potrebujú platné cestovné doklady. Mnohí z nich si túto povinnosť nechali na poslednú chvíľu. Dôsledkom sú dlhé čakacie doby, a to najmä v hlavnom meste a krajských mestách. Ministerstvo vnútra v tejto súvislosti upozorňuje, že mnoho úradných úkonoch je možné vykonať elektronicky bez potreby navštíviť pracovisko dokladov,“ informoval rezort vnútra.
Využívať e-služby odporúča najmä majiteľom vozidiel. Národná evidencia vozidiel ponúka viacero e-služieb, ktoré patria medzi najpoužívanejšie v rámci eGovernmentu. Vozidlo je možné elektronicky prihlásiť či odhlásiť, previesť na inú osobu, vykonať zmenu v dokladoch od vozidla, dočasne či trvalo odhlásiť z evidencie, oznámiť ukončenie vlastníctva. Rovnako je možné pomocou e-služieb sledovať, v akom stave je vybavenie žiadosti. Všetky služby sú dostupné na portáli Elektronické služby MV SR, ako aj na Ústrednom portáli verejnej správy. Podmienkou je mať aktivovaný elektronický občiansky preukaz s čipom, pomocou ktorého si bezplatne môže občan vytvoriť kvalifikovaný elektronický podpis (KEP). Pri e-službách sú správne poplatky znížené o 50 percent z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac však o 70 eur.
Ak teda napríklad občan požiada o prihlásenie osobného motorového vozidla s výkonom do 80kW klasickým spôsobom na dopravnom inšpektoráte, zaplatí 66 eur. Ak na to využijete e-službu, uhradí správny poplatok 32,50 eur a nové tabuľky do pár dní doručí kuriér.
Rovnako možno postupovať pri nahlasovaní zmeny údajov o majiteľovi po presťahovaní do iného okresu. Po spracovaní elektronického podania do elektronickej schránky dostane občan správu s oznámením o vybavení žiadosti. Ak nežiadal doručiť doklady kuriérom, dostane informáciu, že si ich môže prevziať na príslušnom pracovisku vydávania dokladov.
Pred návštevou dopravného inšpektorátu rezort odporúča zarezervovať si termín evidenčného úkonu – Výdaj OEV alebo TEČ. Služba je dostupná na adrese – Univerzálny rezervačný systém. Využitím tejto služby si občan zabezpečí vydanie nových dokladov a tabuliek s evidenčným číslom bez zbytočného čakania. Po príchode na pracovisko evidencie vozidiel je potrebné do kiosku na pracovisku zadať PIN, ktorý vygeneroval informačný systém. Kiosk občanovi vytlačí poradové číslo na čas vybavenia, na ktorý sa konkrétne objednal. Pôvodné tabuľky s evidenčným číslom a doklady od vozidla si má priniesť spolu s dokladom o platnom poistení vozidla (zelená karta alebo návrh poistnej zmluvy). Rezerváciu termínu na pracovisku možno vykonať pri ďalších úkonoch, rovnako aj aj pri žiadostiach o Občiansky preukaz či cestovný pas a tiež pri ich prevzatí.
Zdroj: (SITA, isu;DSe)
Odporúčané články
Dňa 18. novembra 2024 sa v priestoroch Kasárne Kulturpark uskutoční konferencia EDUKOŠICE 2030, ktorá prináša jedinečnú príležitosť pre odborníkov z oblasti vzdelávania, rodičov a pedagógov diskutovať o výzvach a trendoch, ktoré čakajú školstvo v nadchádzajúcich rokoch. Konferencia je zameraná na kľúčové otázky budúcnosti vzdelávania, ktoré ovplyvnia každodenný život a profesijný rast ďalších generácií.
Od dnešného dňa platí na území Tatranského národného parku (TANAP) sezónna uzávera, potrvá do 30. apríla. Jej hlavným dôvodom je ochrana prírodného prostredia, fauny a flóry, najmä však chránených živočíchov.
Pre všetkých, ktorí cestujú vlakom po Slovensku, prichádza Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s prelomovým pilotným projektom. Odteraz budú vnútroštátne cestovné lístky dostupné aj na vybraných pobočkách Slovenskej pošty.