“Na adekvátne ohodnotenie nikdy nebolo dosť prostriedkov”
Podpredseda odborov v DPMK Vladislav Stankovič tvrdí, že príčiny nedostatku vodičov sú širšie. V prvom rade ide o dlhodobé zanedbanie výchovy nových vodičov.
„Kurz na vodičské oprávnenie je drahý a ak už do toho niekto investuje, hľadá si prácu s lukratívnejším príjmom. Podnik urobil kurz na získanie vodičského oprávnenia na autobusy, ale na pokrytie zvýšenej potreby práce pre výluky električkovej dopravy to je málo,“ tvrdí odborár.
Zdôrazňuje, že tento stav nie je záležitosťou súčasného vedenia mesta a podniku. Problém s nedostatkom vodičov bol vypuklý už v roku 2008. Počas krízy v roku 2009, keď veľa dopravných firiem vodičov prepúšťalo, ich DPMK prijímal. „Keďže však na adekvátne ohodnotenie nikdy nebolo dosť prostriedkov, situácia sa teraz vracia. Mesto dlhé roky poskytovalo podniku nízku dotáciu vzhľadom na potreby a výkon, ktoré musí urobiť,“ vysvetľuje V. Stankovič.
Podľa jeho slov napríklad česká Plzeň mala v roku 2015 necelých 170-tisíc obyvateľov a dotácia pre dopravný podnik bola v prepočte na eurá takmer 30 miliónov. Košice mali takmer 240-tisíc obyvateľov, ale dotácia na MHD bola 17,75 milióna eur.
„V poslednom období došlo k obnove vozového parku a začalo sa s rekonštrukciou električkových tratí, kde sa to dlhé roky zanedbávalo. Mesto postupne vyrovnáva aj dlh za predchádzajúce roky, na platoch zamestnancov sa to však prejavilo minimálne. Kedysi mali zamestnanecké výhody na dopravu v MHD. Dnes idú voziť cestujúcich a cestu do práce a z práce aby si platili sami. Takže, čomu sa čudujeme?“ pýta sa V. Stankovič.
(FER)
Odporúčané články

Aj vyše 30 zelených projektov za desiatky miliónov eur, ktoré sa v uplynulých piatich rokoch uskutočnili v našom meste a ďalších 40, ktoré sa chystajú, presvedčilo Európsku komisiu (EK) v Bruseli, aby Košice zaradila medzi 100 miest v EÚ v rámci projektu Mission EU – 100 klimaticky neutrálnych a inteligentných miest do roku 2030 a udelilo značku tejto misie s názvom „Mission label“. Košice tento úspech dosiahli ako prvé na Slovensku. Zo strednej Európy zatiaľ uspelo ešte päť poľských miest, tri maďarské vrátane Miškolca a jedno české.

V pondelok 14. júla sa začína s „ostrou“ modernizáciou električkovej trate (MET) na sídlisku Nad jazerom. Táto časť 2. etapy MET 2 v Košiciach v celkovej dĺžke takmer 7 kilometrov patrí k najvýznamnejším investíciám do skvalitnenia mestskej hromadnej dopravy (MHD), ktoré v nasledujúcich mesiacoch za celkovo takmer 200 miliónov eur uskutoční DPMK a mesto Košice.

Univerzitná nemocnica L. Pasteura (UNLP) Košice ako prvá na Slovensku zaviedla modernú a mimoriadne šetrnú metódu liečby myómov a adenomyózy pomocou rádiofrekvenčnej ablácie. Gynekologicko–pôrodnícke oddelenie sa vďaka tomu stalo prvým certifikovaným pracoviskom tohto typu nielen na Slovensku, ale aj v rámci krajín V4, a zároveň školiacim centrom pre ďalších odborníkov.