Na Hrešnej pribudne ďalší úsek cyklotrailu
Práce na štvrtom úseku flowtrailu „Hriešny“ začnú v druhej polovici júla. Trasa bude vybudovaná v dĺžke zhruba 2,1 kilometra. Primátora Košíc Jaroslava Polačeka (nezávislý) o tom v stredu priamo na mieste informovali predstavitelia občianskeho združenia KE.CY – košické cyklotraily.
Celý flowtrail Hriešny je rozdelený do štyroch častí – Mravenisko, Natural, Výšľap a jeho pokračovaním bude Flow. Po jeho úplnom dokončení bude jeho trasa od chaty Hrešná po Alpinku dosahovať celkovú dĺžku 4,9 km.
Podpora mesta
Podľa predsedu občianskeho združenia KE.CY – košické cyklotraily Zorana Bosáka sú Košice jedným z najrozvinutejších miest, čo sa týka celkového počtu cyklotratí, ako aj ich využitia. Vyzdvihol aj spoluprácu s mestom Košice, ktoré v stredu podpísalo zmluvu na poskytnutie finančnej pomoci vo výške 24-tisíc eur na výstavbu nového úseku trate a zaviazalo sa aj k ďalšej podpore.
„Teší ma, že po minuloročnom otvorení cyklotrailu na Bankove môžeme oznámiť ďalšiu pozitívnu správu. Predpokladáme, že výstavba nového úseku bude trvať zhruba dva mesiace a v priebehu septembra ho už budeme môcť sprístupniť pre verejnosť,“ uviedol Zoran Bosák.
Na novom singletracku vybudujú s pomocou ťažkej techniky rôzne prekážky, vlny, dvojvlny a lavicu (vlna so zrezaným vrchom) či klopené zákruty. „Bude to niečo ako tobogan pre cyklistov,“ dodáva Bosák.
[ad][/ad]Polaček: Chceme byť lídrami cykloturistiky
Primátor Polaček zdôraznil, že mesto chce podporovať zmysluplné zelené projekty. Tento je podľa neho jedinečný v tom, že vznikol vďaka spolupráci s mestom Košice a Mestskými lesmi.
„Chceme byť lídrami výstavby cyklochodníkov a v podpore cykloturistiky v meste. Som vďačný chlapcom z KE.CY, že robia všetko pre to, aby si verejnosť v Košiciach mohla prísť na svoje. Našli sme spôsob, ako spolupracovať, a vidno, že nielen rozumejú danej problematike, ale doteraz urobili aj mnoho užitočnej roboty pre všetkých fanúšikov tejto formy horskej cyklistiky,“ myslí si primátor.
Rekonštrukcia cyklotratí
KE.CY doposiaľ na území Mestských lesov Košice vybudovali 25 km cyklotrailov rôzneho druhu a obtiažnosti. Sieť tvorí 14 ciest z čoho dva sú výšlapové. Väčšina tratí je strednej obtiažnosti, na piatich sa nachádzajú ťažké časti, ktoré sú v teréne označené.
„Okrem výstavby nových úsekov dbáme aj na ich údržbu a obnovu. V priebehu budúceho roka chceme zrekonštruovať všetky doteraz postavené cyklotraily tak, aby sa zvýšila ich bezpečnosť a návštevníci mali z nich ešte väčšie zážitky,“ dodal Zoran Bosák.
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Prvý decembrový deň úderom sedemnástej hodiny štartuje rozsvietením vianočného stromčeka a výzdoby pri súsoší Immaculata na Hlavnej ulici program 31. ročníka Košických rozprávkových Vianoc.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.