Na Juhoslovanskej „zmizlo“ 20 parkovacích miest
Problém s parkovaním nie je iba v centrálnej mestskej zóne, ale čoraz častejšie naň poukazujú aj obyvatelia sídlisk. Mestské časti však deklarujú, že sa v spolupráci s mestom snažia situáciu riešiť.
Riešenie, s ktorým prišli na Sídlisku Ťahanovce, situáciu ešte viac skomplikovalo. Obyvatelia vežiakov na Juhoslovanskej 5 a 7 takmer zo dňa na deň prišli zhruba o 20 parkovacích miest.
Nespokojní obyvatelia
„Nechcel som veriť vlastným očiam, keď som v piatok poobede prišiel z práce domov. Prednedávnom nám tu spevnili plochu pri plote školy, aby sme tam mohli parkovať, a teraz, ako pozerám, tieto miesta zrušili. Osadili tam stĺpiky a urobili jednosmerku. Nuž a podľa značiek na zemi sa mi vidí, že tieto stĺpiky budú po celom zvyšnom úseku až po Budapeštiansku,“ hovorí rozhorčený obyvateľ z Juhoslovanskej 7. „Ak to bolo kvôli chodníku, ten je predsa vybudovaný za blokmi, stačí prejsť asi päť metrov.“
Jeho sused z Juhoslovanskej 5 tiež krúti hlavou. „Nech mi niekto vysvetlí, ako sa okolo stĺpikov budú ľudia sťahovať, ako tadiaľto prejdú hasičské autá či sanitky. A pozrite, ľudia aj tak chodia, ako sa im zachce…“
Vodiči vytláčali chodcov
Podľa starostu Cyrila Betuša si neobvyklé riešenie vynútilo bezohľadné vytláčanie chodcov do jazdného pruhu motorových vozidiel: „Po výstavbe bola na Juhoslovanskej ulici dvojsmerná premávka, avšak iba v úseku od Belehradskej ulice po oplotenie školy medzi vežovými domami Juhoslovanská 5 a 7. Od tohto úseku tam bol iba tzv. zjazdný chodník. Bola tam umiestnená aj zákazová značka, ktorú však motoristi porušovali, až ju nakoniec niekedy v roku 2013 odstránila neznáma osoba,“ argumentuje starosta.
[ad][/ad]Šesťročný problém
Podľa informácií starostu miestny úrad problém dopravy na Juhoslovanskej ulici rieši od roku 2011. „Už vtedy sme objednali projektovú dokumentáciu na úpravu dopravného značenia a parkovania a na ďalší rok boli vybudované pozdĺžne státia pre približne osem motorových vozidiel v úseku bytových domov Varšavská 17, 18. K zlegalizovaniu automobilovej premávky a k osadeniu dopravného značenia v zostávajúcom úseku Juhoslovanskej ulice nedal súhlas Úrad hlavného architekta ani dopravný inšpektorát z dôvodu neprípustného spoločného užívania komunikácie motorovými vozidlami a chodcami.“
Nespokojní obyvatelia spísali petíciu
Mestská časť dala vypracovať projektovú dokumentáciu na výstavbu nového pešieho chodníka, ktorý z prostriedkov mestskej časti postavili v roku 2014. „Vzhľadom na to, že situácia v bezpečnosti cestnej premávky sa stále zhoršovala a motorové vozidlá parkujúce na chodníku tento využívali na jazdu v bezprostrednej blízkosti vstupov do bytových domov, začali sa na túto skutočnosť sťažovať aj obyvatelia Juhoslovanskej 5, ktorí nám doručili petíciu.“
Investovali štyritisíc
Vyústením bolo zjednosmernenie ulice a oddelenie chodníka a cesty stĺpikmi. „Návrh mestskej časti bol prerokovaný 5. októbra na dopravnom dispečingu za účasti vedúceho oddelenia výstavby.
Cestný správny orgán, mesto Košice, určilo, aké dopravné značenie a dopravné zariadenia sa majú použiť,“ spresňuje Betuš. Na financovanie zámeru mestská časť vyčlenila štyritisíc eur. Návrh zmeny rozpočtu bol odsúhlasený na mimoriadnom rokovaní miestneho zastupiteľstva v septembri tohto roku. Z deviatich prítomných poslancov za návrh hlasovali všetci.
Odporúčané články
Po viac ako ročnej pauze sa do ulíc Košíc opäť vrátia elektrické kolobežky od spoločnosti Bolt, ktoré sú medzi obyvateľmi veľmi obľúbené. Spoločnosť v tejto súvislosti predstavila aj rad nových opatrení zameraných na zvýšenie bezpečnosti a zodpovednosti svojich používateľov a ich okolia.
Slovensko sa dočká významných zmien v oblasti verejnoprávneho vysielania po tom, čo vláda SR schválila návrh nového zákona o Slovenskej televízii a rozhlase (STVR). Zmeny, ktoré majú za cieľ reformovať a zmodernizovať súčasný systém RTVS, vyvolávajú širokú diskusiu v rámci politických kruhov aj verejnosti.
V rámci prebiehajúcej predvolebnej kampane pred druhým kolom prezidentských volieb na Slovensku vyšlo na povrch napätie medzi zakladateľmi Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) a súčasným vedením hnutia. Dôvodom je verejná podpora predsedu a celej strany kndidátovi Ivanovi Korčokovi.