Na Slovensku neprejde sitom staníc technickej kontroly v priemere 13 zo 100 preverovaných áut
Na Slovensku neprejde sitom staníc technickej kontroly v priemere 13 zo 100 preverovaných áut. Ako ďalej informovala spoločnosť Testek, ktorá vykonáva dohľad nad činnosťou STK, ešte v roku 2018 pritom prechádzali technickou kontrolou takmer všetky preverované vozidlá. V štátoch Európskej únie však nevyhovelo 20 až 27 percent automobilov.
Štatistiky vychádzajúce z preverovania vozidiel tak boli v minulosti v príkrom rozpore s tým, čo uvádzali napríklad naši západní susedia. Zásadná zmena prišla pred dvoma rokmi, kedy popri štátnych kontrolných orgánoch rozšírila svoju činnosť aj spoločnosť Testek. Jej primárnou úlohou je dozerať na činnosť STK a ich technikov tak, aby zabezpečili ich efektívnu kontrolu a aby nedochádzalo k masívnym podvodom pri výkone technických kontrol.
„Korektne vykonaná technická kontrola je zárukou toho, že sú autá na cestách bezpečné a neškodia životnému prostrediu. Donedávna to na Slovensku podľa štatistík vyzeralo tak, že máme najlepší vozový park v Európskej únii. Po tom, čo sme začali dohliadať nad STK my, čísla také ružové nie sú a viac odzrkadľujú realitu,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Testek Marián Rybianský.
Z hľadiska nášho regiónu je bežné, že len 5 percent áut do troch rokov má nejaký vážny technický problém. V kategórii vozidiel nad deväť rokov je však už situácia oveľa horšia. Vážne a menej vážne chyby má 68 % vozidiel, prakticky teda prejde cez STK bez problémov ani nie tretina áut.
(SITA, su;zol)
Odporúčané články
Prezident Pellegrini rozhodnutím nevyhlásiť referendum konal v rámci ústavou zverenej právomoci. Informovali o tom z Kancelárie prezidenta (KP) SR. O vyhlásenie referenda o zrušení sankcií proti Rusku hlavu štátu v petícii žiadali zástupcovia Slovenského hnutia obrody (SHO).
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.