Na Slovensku vyvrcholila peľová sezóna brezy
V uplynulom kalendárnom týždni v ovzduší na Slovensku vrcholila peľová sezóna brezy, zatiaľ čo peľová sezóna drevín z čeľade cyprusovité-tisovité, jaseňa a brestu pokračovala najmä na strednom a severnom Slovensku. Na celom území však poklesli denné koncentrácie peľu vŕby a topoľa. Výrazne sa zvýšili denné koncentrácie hrabu v ovzduší, najmä na strednom, východnom a severnom Slovensku. V tlačovej správe o tom informovala Janka Lafférsová z Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Banskej Bystrici.
Najsilnejším alergénom ďalších dní ostáva breza, ktorej peľ dosahuje vysoké koncentrácie na väčšine územia Slovenska. „Peľ hrabu a duba bude ešte dosahovať alergiologicky významné koncentrácie. Alergiologicky významné koncentrácie môže dosiahnuť aj peľ jaseňa i drevín z čeľade cyprusovité-tisovité najmä na strednom a severnom Slovensku,“ konštatuje Lafférsová. Dodáva, že s otepľovaním začne pribúdať peľ tráv z čeľade lipnicovitých aj v chladnejších oblastiach Slovenska. Peľ tráv sa v priebehu pár týždňov stane na dlhé obdobie najvýznamnejším a najsilnejším alergénom. Koncentrácie spór húb (plesní) počas teplejších dní mierne stúpnu. Množstvo peľu v ovzduší bude lokálne ovplyvňované zrážkami a nočným ochladením.
Zdroj: (SITA, kh;jme)
Odporúčané články
Webová stránka Českej tlačovej kancelárie (ČTK) sa stala terčom hackerského útoku, v dôsledku ktorého boli publikované falošné správy o zmarenom atentáte na novozvoleného slovenského prezidenta Petra Pellegriniho. Tieto udalosti sa odohrali v utorok okolo 11:00 h, keď sa na webe České noviny objavili dezinformácie, ktoré šokovali verejnosť.
Národná kriminálna agentúra (NAKA) začala trestné stíhanie v súvislosti s verejným obstarávaním na prenájom strojov pre Správu ciest Košického samosprávneho kraja (KSK). Informoval o tom Denník N. Ide konkrétne o prenájom 73 kusov techniky od spoločnosti Tempus-Trans.
Mesto Košice už niekoľko rokov vykonáva opravy dlažby v centrálnej mestskej zóne. Za posledné štyri roky bolo na tieto práce vynaložených viac ako 2 milióny eur. Okrem bežných poveternostných vplyvov a štandardného opotrebovania je dlažba nadmerne poškodzovaná aj častými prejazdmi nákladných a osobných áut.