Náklady na výrobu pečiva a chleba opäť stúpli v dvojciferných číslach, tvrdí SZPCC
Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC) upozorňuje na to, že náklady na výrobu pečiva a chleba opäť stúpli v dvojciferných číslach. Podľa pekárov imtak nezostáva nič iné, než znova zvýšiť odbytové ceny a pokryť zvýšené náklady. Za posledné necelé dva mesiace vzrástla cena múky zo 420 eur na 550 eur za tonu, čo predstavuje nárast o 31 percent. Ceny olejov, droždia či prípravkov z múky vzrástli o 25 percent. Ceny obalového materiálu sú vyššie priemerne o 25 percent. Logistické náklady, predovšetkým z dôvodu stúpajúcich cien pohonných hmôt, vzrástli o pätinu.
Ak by tieto náklady pekári, cukrári či cestovinári do cien nepremietli, museli by pristúpiť k prepúšťaniu zamestnancov či zatváraniu svojich prevádzok. Informoval o tom predseda predstavenstva SZPCC Milan Lapšanský v tačovej správe.
„Každá pekáreň má inú nákladovú štruktúru, ale odbytové ceny chleba, pečiva či koláčov sú jednoducho pri aktuálnom dianí na trhoch neudržateľné. Ak to takto pôjde ďalej, naozaj hrozí, že niektoré pekárne budú musieť svoje prevádzky zatvoriť. Pekári majú záujem pracovať, ale v mimoriadnej situácii potrebujú mimoriadnu podporu. Štátu totiž platia dane i odvody neustále. V kritickej situácii preto očakávajú pomoc aj preto, že sektor zamestnáva až tretinu ľudí pracujúcich v potravinárstve a vo všetkých regiónoch Slovenska,“ uviedol Milan Lapšanský.
Zdroj: (SITA, it;bfe)
Odporúčané články
Slovenské pamiatky a ikonické budovy v stredu 20. novembra nasvietia namodro. Pripoja sa tak k iniciatíve UNICEF pri príležitosti osláv Svetového dňa detí. Ako informuje Michal Biznár z UNICEF, cieľom iniciatívy, ku ktorej sa slovenské pamiatky a budovy pripoja po druhýkrát, je pripomenúť záväzok chrániť práva každého dieťaťa.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) pripravuje nákup 30 nových autobusov s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). Projekt, ktorý má byť financovaný z eurofondov, by mal priniesť 15 štandardných 12-metrových autobusov a 15 kĺbových 18-metrových vozidiel.
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.