NCZI vytvorilo vlastný systém vakcinácie, ušetrí viac ako 100-tisíc eur
Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI) vytvorilo vo vlastnej réžii nový systém správy covidových požiadaviek. Systém registrácie a zápisu očkovania Moje ezdravie je užívateľsky prívetivejší a šetrí náklady. NCZI o tom informovalo v tlačovej správe.

Od začiatku pandémie koronavírusu NCZI vystavilo vo vzťahu k očkovaniu takmer 3 milióny digitálnych COVID preukazov a podali vyše 7 miliónov vakcín, ktoré boli zapísané prostredníctvom ich systémov. Nemalý nápor na systémy podľa NCZI predstavovali aj štatistiky, výkazníctvo či meniace sa pravidlá vakcinácie. Pôvodný systém nebol dostačujúci a nestíhal reagovať. Navyše, jeho servis zabezpečovala externá firma, čo predstavovalo pre NCZI náklad 134-tisíc eur od začiatku roka 2021.
V rámci racionalizácie výdavkov je od leta tohto roka kompletný systém vakcinácie v rukách NCZI. Výzvou bola aj príprava portálovej časti a definovanie funkčnosti aplikácie, príprava registračných formulárov a v neposlednom rade príprava portálu registrovaného žiadateľa ako jednotného bodu pre správu všetkých covidových požiadaviek osôb.
„Našou snahou bolo mať kompletnú kontrolu a správu nad vlastným systémom, ktorý zastrešuje všetky covidové požiadavky, čo sa nám od začiatku pandémie konečne podarilo. Navyše, nový systém je užívateľsky prívetivejší a v neposlednom rade šetrí aj finančné zdroje, keďže sme externú servisnú zmluvu nahradili internými kapacitami,“ povedal generálny riaditeľ NCZI Peter Lukáč.
Na migrácii dát medzi systémami sa podieľalo 15 ľudí, pričom najväčšou výzvou bolo dosiahnuť stav unikátnosti, aby jedna osoba mala iba jeden covid pass. Nový systém je schopný flexibilne reagovať na zmeny v očkovacej politike štátu, zavádzanie nových vakcíny či pravidiel pri ich prideľovania v plnej súčinnosti s Ministerstvom zdravotníctva SR.
Zdroj: (SITA, su, dm)
Odporúčané články

Do konania predčasných parlamentých volieb zostávajú necelé dva týždne. Jednotlivé strany finišujú s kampaňovaním, predstavujú posledé body svojich programov a snažia sa uchmatnúť priazeň prevažne ešte nerozhodnutých voličov. Výnimkou nie je ani strana Hlas-SD, ktorá svoju niekoľkomesačnú snahu zakončí skutočne pompézne.

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) eviduje za posledné dni niekoľko poškodení automatov na cestovné lístky. Počas posledného víkendu bolo poškodené zariadenie na zastávke Kalinovská. Ako na sociálnej sieti informoval DPMK, za posledných deväť dní išlo už o tretie poškodené zariadenie.

Niekoľko zamestnankýň Strediska sociálnej pomoci mesta Košice (SSPMK) na Garbiarskej ulici poukázalo na údajné problémy v tomto zariadení. Na minulotýždňovom rokovaní mestského zastupiteľstva (MsZ) vystúpili s tým, že v stredisku vládne chaotické riadenie, personál je preťažený a pracovné podmienky neúnosné. Vedenie mesta žiadalo riešenie situácie na úrovni odborníkov. Riaditeľka zariadenia, Zdenka Sloviková, by však na najbližšom MsZ mala čeliť odvolávaniu.