Nočné prelety budú pokračovať
Spoločnosť Slovak Training Academy (STA) bude aj v najbližších týždňoch pokračovať vo výcviku nových pilotov vrtuľníkov. Aktuálna fáza pilotného kurzu tiež počíta s nočnými preletmi do polnoci. Podľa hovorcu STA Dušana Tokarčíka budú lietať na menej hlučných strojoch typu Schweizer a MD-530.
Ako pripomenul výkonný riaditeľ spoločnosti Dominik Varga, letecká akadémia v letných mesiacoch nebude cvičiť na vrtuľníkoch typu UH-60 Black Hawk. Podľa jeho slov tým vychádzajú v ústrety obyvateľom lokalít v blízkosti letiska, ktorí sa na nočné cvičenia sťažovali najmä v lete, kedy majú pootvárané okná.
STA aktuálne prostredníctvom certifikovanej spoločnosti ukončila merania hluku. „Štúdiu predložíme dotknutým štátnym orgánom na posúdenie a veríme, že nám pomôže zobjektivizovať tému hlukovej záťaže na obyvateľstvo. Zároveň nám presnejšie ukáže, aké možnosti má naša spoločnosť pri hľadaní nových leteckých koridorov tak, aby sme ľuďom vyšli čo najviac v ústrety,“ doplnil Varga. Zároveň začali rokovať o možnostiach rozšírenia spolupráce s letiskami v Poprade a Spišskej Novej Vsi, čím chcú rozptýliť výcvik na väčšom území tak, aby predchádzali možným sťažnostiam od obyvateľov.
Na výsledky hlukovej štúdie čaká aj Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR, ktoré bude na základe nich postupovať ďalej. Na rezort sa obrátilo mesto Košice, podľa ktorého prelety vrtuľníkov STA spôsobujú nadmernú hlukovú záťaž. Evidujú aj podnety od obyvateľov. Tiež vznikla petícia, ktorá žiada úplné zrušenie nočných preletov a tréningových letov. STA tvrdí, že už spravila niekoľko opatrení. Napríklad jej piloti prestali lietať hlučnejším vrtuľníkom Mi-17, došlo k zmene letových koridorov, určili sa časy na tréningové lety a vrtuľníky lietajú vyššie.
Zdroj: (TASR, sem pop)
Odporúčané články
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.

