Nová futbalová aréna v Košiciach bude mať kapacitu 9000 divákov
Na stavenisku Košickej futbalovej arény v súčasnosti Inžinierske stavby, a.s., dokončuje prípravné práce. Do konca novembra budú podľa vedúceho komunikačného referátu košického magistrátu Jozefa Marka preložené všetky inžinierske siete, vybudovaná splašková a dažďová kanalizácia a pripojený teplovod.

„Všetky tieto prípravné práce majú byť ukončené do novembra 2017. V súčasnosti prebieha takisto verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavby. Predpokladáme, ak všetko úspešne pôjde, lebo musíme dodržiavať, samozrejme, zákon o verejnom obstarávaní, tak samotná výstavba košickej futbalovej arény by mala začať začiatkom roku 2018,” uviedol pre TASR Marko s tým, že predpokladaný termín ukončenia je v polovici roka 2019.
[article slug=”zacali-prace-na-novej-kosickej-futbalovej-arene”][/article]„Zmluvný termín v prípade nejakých ďalších neočakávaných problémov je do konca roku 2020. Mesto Košice má k dispozícii na výstavbu košickej futbalovej arény 12 miliónov eur, z toho 8 miliónov eur je finančná výpomoc z ministerstva financií so splatnosťou na desať rokov a 4 milióny eur je dotácia z ministerstva školstva,” vysvetlil Marko.
[ad][/ad]Nová Košická futbalová aréna bude podľa jeho slov spĺňať v tejto kategórii kritériá a parametre európskej futbalovej federácie UEFA a takisto Slovenského futbalového zväzu. „Kapacita štadióna bude 9000 divákov, za určitých okolností môže byť rozšírená aj na viac ako 12.000. V blízkosti budú dve tréningové ihriská a, samozrejme, aj parkovacie plochy s tým, že v prípade väčšieho náporu návštevníkov má mesto k dispozícii spevnené plochy, ktoré budú môcť byť využité na parkovanie v blízkom okolí arény,” dodal Marko.
(TASR)
Foto: TASR
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.