Nové dopravné značky na Tomášikovej dvíhajú domácim tlak
Obyvatelia bytov na Tomášikovej ulici v úseku od Tolstého smerom ku Komenského sú v posledných dňoch totálne rozhorčení. V priebehu minulého týždňa totiž prišli o vyše dve desiatky parkovacích miest.
Ešte nedávno mohli na jednosmernej komunikácii parkovať pozdĺžne po obidvoch stranách cesty. Od minulého týždňa sa to však na ľavej strane už nesmie. Objavili sa tam značky Zákaz zastavenia, ktoré zakazujú čo i len zastaviť po celej dĺžke spomínanej časti ulice.
Nikto sa na nič nepýtal
Keďže v tejto lokalite je permanentný nedostatok parkovacích miest, domáci to ihneď pocítili a zdvihla sa vlna nespokojnosti.
„Bývam na tejto ulici s rodinou a spôsobuje mi to riadne problémy. Keď nám nedávno pre rekonštrukciu električkových koľají na Komenského obrátili smer zjednosmernenia a zakázali parkovať na jednej strane ulice, verili sme, že po skončení sa parkovanie zlepší. A tak to aj bolo – keď stavbári skončili, všetko sa vrátilo do pôvodného stavu a parkovali sme na oboch stranách cesty. Nedávno sa tam objavili dočasné značky, tak sme si mysleli, že je to kvôli maľovaniu čiar na parkovacích miestach. No a teraz sú tam trvalé značky, parkovať tam nesmieme a policajti už začali aj pokutovať. Nikto nám nič nepovedal, nikto sa na nič nepýtal,“ opisuje situáciu obyvateľ Tomášikovej Ján Rynik.
[ad][/ad]Nezmyselné rozhodnutie
Zákazom zastavenia prišli ľudia z Tomášikovej o 24 parkovacích miest. Podľa slov ďalšieho obyvateľa Tomášikovej Dušana Kováča však ubudlo v okolí ešte viac miesta na parkovanie. „Na Komenského sa už nemôže parkovať v jazdnom pruhu od vodární k parku, tam zmizlo najmenej 15 miest. Ďalšie ubudli na druhej strane Komenského od križovatky s Tomášikovou smerom k Lokomotíve tým, že zmenili šikmé státie na pozdĺžne. No a teraz prišiel zákaz na Tomášikovej. To je o vyše 40 miest menej. Tomuto niekto hovorí riešenie parkovania pre Košičanov?“ pýta sa nespokojný muž.
Dosť miesta
Dôvodom zákazu je údajne neprejazdnosť cesty. Ako nám však všetci obyvatelia, ktorých sme sa pýtali, potvrdili, nikdy nezaregistrovali, že by napríklad autá KOSIT-u mali problém ulicou prejsť v čase, keď sa ešte parkovalo po oboch stranách. „Pamätám si možno na jeden prípad, keď nejaký šofér – babrák zaparkoval tak, že polovicou auta trčal do vozovky. Vtedy však treba riešiť toho vodiča, nie zakázať parkovanie,“ povedal nám ďalší z obyvateľov Tomášikovej Peter Šafránek, ktorý je inštruktorom autoškoly.
Tomu nejde do hlavy ešte jedna vec. Nechápe, prečo to museli riešiť zákazom zastavenia. „Stačil by zákaz státia, ktorý by znemožnil parkovanie, ale umožnil zastaviť na čas potrebný na vyloženie nákladu či nástup a výstup z auta. Ale to by asi nevybrali toľko pokút,“ myslí si P. Šafránek. Podľa jeho vyjadrenia, v celom meste je trend osadzovania značiek so zákazom zastavenia namiesto zákazu státia. „Nechápem, čo tým kto sleduje,“ dodal P. Šafránek.
Rovnaký názor mala aj posádka nákladného auta, ktorá vykladala tovar do podniku sídliaceho na ulici. Nemali inú možnosť, len porušiť predpis a zastaviť napriek zákazu.
Priamo na mieste sme sa presvedčili, že miesta pre prechádzajúce auto je dosť aj v prípade, že by sa parkovalo po oboch stranách cesty. Jeden nešťastník totiž v zákaze zaparkoval a už mal nasadenú papučku. Nikto nemal problém okolo neho prejsť.
Nový starosta to chce riešiť
Keďže správcom komunikácie, ktorý je zodpovedný aj za organizáciu dopravy a dopravné značenie, je mesto, opýtali sme sa na dôvody zmeny na magistráte. „Zákaz zastavenia na Tomášikovej ulici bol osadený kvôli úzkej prejazdnosti vozovky. Mesto Košice pripravuje zvýšenie počtu parkovacích miest na tejto ulici. Bude vypracovaný projekt, v ktorom budú navrhnuté dve alternatívy parkovania,“ odpovedal nám šéf komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko.
Miestna časť už na svojej webovej stránke oznámila občanom, že všetko sa udialo bez jej vedomia. „Hneď, ako nastúpim do úradu, budem iniciovať zistenie skutkového stavu, premeranie šírky jazdného pruhu i chodníka a podľa toho sa zariadime. Určite to bude jedna z prvých vecí, do ktorých sa ako starosta pustím,“ povedal nám novozvolený starosta mestskej časti Košice – Sever František Ténei.
O probléme Tomášikovej sa na sociálnej sieti rozpútala široká diskusia. Vyberáme z nej niekoľko komentárov:
Peter: „U nás na Furči tiež tak zrušili na celej ulici pozdĺžne parkovanie, lebo sa vraj jeden človek sťažoval. Trvalo asi mesiac, kým bolo všetko v pôvodnom stave. Značky sú fuč…“
Miriam: „Možno plánujú v budúcnosti prejazd kamiónov.“
Paťka: „Osadiť to vedia okamžite, ale na odstránenie dobreže súhlas prezidenta netreba.“
Jana: „Mne to pripadá tak, že urobme zmenu a poďho dávať papuče autám a inkasovať pokuty.“
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
Kultúrno-spoločenské centrum Átrium klub v mestskej časti Košice-Západ privíta všetkých milovníkov výtvarného umenia na výstave maliarky Viery Šamudovskej Sajdak.
Po mimoriadnom roku 2023, keď letisko vybavilo viac ako 625-tisíc cestujúcich, prešlo bránami letiska za prvých desať mesiacov tohto roka už 656 561 pasažierov, čo predstavuje nárast o 17,4 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka.